گروه بورس - مدیرعامل سرمایه گذاری البرز از موافقت هیات‌مدیره این شرکت برای واگذاری همه یا بخشی از ۴۴ درصد سهام تولی پرس خبر داد. براساس گزارش سازمان بورس، حمیدرضا جمشیدی از موافقت هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری البرز برای واگذاری همه یا بخشی از ۴۴ درصد سهام تولی پرس خبر داد.

براساس این گزارش، وی با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس اعلام کرد «درخصوص واگذاری سهام تولی پرس، هیات‌مدیره سرمایه گذاری البرز در ۲۲ فروردین ماه آمادگی خود را برای فروش اعلام کرد؛ بنابراین این شرکت اقدامات لازم را عملی خواهد کرد.» به گفته وی، فروش سهام یادشده منوط به فراهم شدن شرایط کسب حداکثری منافع گروه سرمایه گذاری البرز بوده و بدیهی است که با پیشرفت کار، آثار سود و زیان و اطلاعات تکمیلی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه خواهد شد. بنابر شنیده‌ها سرمایه شرکت تولی‌پرس ۲۵۰ میلیارد ریال است و بلوک ۵۵ درصدی تولی‌پرس شامل ۱۳۷ میلیون سهم است که قیمت پایه فروش مزایده‌ای این بلوک در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

بر این اساس با انجام مذاکرات مقدماتی با شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده، عرضه این بلوک قبل از برگزاری مجمع سالانه تولی‌پرس انجام خواهد شد تا خریدار بتواند به عنوان سهامدار سود سال‌مالی ۸۹ را دریافت کند. از سوی دیگر معامله این بلوک در حدود ۴۰ تومان، سود هر سهم سرمایه‌گذاری البرز را افزایش خواهد داد.