گروه بورس - معاملات این هفته بورس آتی در حالی به کار خود پایان داد که قراردادهای این بازار در آخرین روز معاملاتی، تغییر چندانی را در قیمت‌های تسویه مشاهده نکردند.

به گزارش خبرنگار ما، بازار آتی در این هفته شاهد ۷۹۹ قرارداد معامله شده به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۸۲۹ هزار ریال بود که «فملی» اردیبهشت‌ماه با ۲۴۳ قرارداد و «اخابر» اردیبهشت‌ماه با ۱۹۰ قرارداد معامله شده، بیشترین حجم قرارداد معامله شده این هفته بازار آتی را به خود اختصاص دادند.
با این حال در کنار معاملات پرحجم و صف‌های خرید در بازار این هفته آتی، معامله‌گران در بازار دیروز روند متعادلی را دنبال کردند که منجر به معامله 176 قرارداد شد.
این در حالی است که از ۶ نماد معامله شده، «اخابر» و «فملی» اردیبهشت و «خساپا» تیرماه نمادهای مثبت و «فملی» شهریور و «فولاد» اردیبهشت و تیرماه نمادهایی بودند که با کاهش قیمت در بازار دیروز معامله شدند.
«اخابر» اردیبهشت‌ماه در بازار دیروز با 10 قرارداد معامله‌شده و رشد 36 ریالی قیمت در قیمت تسویه 4300 ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که 50 تقاضای خرید در این نماد به قیمت 4250 ریال به ثبت رسیده بود، اما فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را از 4434 ریال پایین نیاوردند.
حضور خریداران و معامله مثبت در این نماد نشان‌دهنده نگاه مثبت معامله‌گران به این نماد است که با دید بلندمدت در این قرارداد حضور دارند.
از سوی دیگر دیروز نیز همچنان معاملات «خساپا» تیرماه با دادوستد 3 قرارداد ادامه داشت که رشد 25 ریالی قیمت این نماد را در پی داشت. در پایان معاملات دیروز 15 تقاضای خرید در قیمت 3780 ریال و 10 تقاضای فروش در قیمت 4 هزار ریال به ثبت رسید. همچنین معاملات پرحجمی در نماد «فملی» اردیبهشت‌ماه رخ داد که 82 قرارداد معامله شده، قیمت تسویه این نماد را به 15 هزار و 2 ریال رساند. به این ترتیب موقعیت باز در این ماده به 896 رسید که حکایت از تصمیم معامله‌گران برای بستن موقعیت در «فملی» اردیبهشت‌ماه دارد. در همین حال «فملی» اردیبهشت‌ماه شاهد 72 تقاضای فروش در قیمت 15 هزار ریال و 35 تقاضای خرید در رقم 14 هزار و 502 ریال بود.
همچنین «فملی» شهریور با ۵۰ قرارداد، «فولاد» اردیبهشت‌ماه با ۱۳ قرارداد و «فولاد» تیرماه با ۱۸ قرارداد معامله شده و کاهش قیمت، بازار دیروز آتی را پایان دادند. هر چند اختلاف قیمت‌های پیشنهادی خریداران و فروشندگان عامل اصلی عدم‌انجام معاملات سنگین‌تر در این نماد بود، به طوری که «فملی» شهریور با تقاضای فروش در قیمت ۱۷ هزار و ۲۵۰ ریال رو به رو بود و خریداران قیمت ۱۶ هزار و ۲۲۰ ریال را برای آن وارد کردند. این در حالی است که دیروز «وغدیر» اردیبهشت‌ماه با نزدیکی به مجمع سالانه خود صف فروشی به میزان ۲۱ قرارداد را شاهد بود که فروشندگان، قیمت تسویه ۷۶۰۰ ریالی را پیشنهاد دادند.