گروه بورس - قراردادهای «اخابر» در بازار آتی صف خرید شدند.

به گزارش خبرنگار ما، باز هم شایعات پیرامون نماد «اخابر» توجه سهامداران را به این نماد جلب کرد تا جایی که تمامی قراردادهای آتی «اخابر» صف خرید شدند.
روز گذشته معامله‌گران آتی در حالی به دادوستد قراردادها پرداختند که از 115 قرارداد معامله‌شده تعداد 71 قرارداد به «اخابر» اردیبهشت‌ماه تعلق داشت.
بر این اساس معامله ۷۱ قرارداد «اخابر» اردیبهشت‌ماه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۶۳۴ هزار ریال از سوی فعالان آتی رقم خورد که به رشد ۱۶۴ ریالی قرارداد «اخابر» اردیبهشت‌ماه منجر شد. به نظر می‌رسد قیمت تسویه ۴۲۶۴ ریالی «اخابر» اردیبهشت‌ماه به قدری جذاب است که با ۱۰۵ تقاضای خرید بدون فروشنده به کار خود پایان داد. هر چند قیمت پیشنهادی خریداران مبلغ ۴۱۵۳ ریال به ثبت رسیده است، اما عدم عرضه از سوی فروشندگان می‌تواند در بازار امروز به تشدید صف‌های خرید و افزایش قیمت پیشنهادی خریداران منجر شود.
همچنین «فملی» تیر و اردیبهشت‌ماه از دیگر قراردادهای معامله‌شده دیروز بورس آتی بودند که در آن معامله یک قرارداد «فملی» تیر با 4 درصد نوسان مثبت معامله شد.
به نظر می‌رسد معامله این یک قرارداد به مبلغ ۱۶ هزار و ۲۶۳ هزار ریال برای افزایش قیمت این نماد انجام شد، چراکه با وجود ۱۰ تقاضای خرید در قیمت ۱۶ هزار و ۲۶۴ ریالی هیچ معامله دیگری صورت نگرفت و قیمت پیشنهادی فروشندگان همچنان ۱۵ هزار و ۶۰۰ ریال بود.
از سوی دیگر در نماد «وکار» شهریور معامله‌گران اقدام به بازگشایی 32 موقعیت کردند که رشد 137 ریالی قیمت را برای این نماد در پی داشت تا «وکار» شهریور در مبلغ 3575 ریال تسویه شود. همچنین «فملی» اردیبهشت نیز شاهد انجام یک معامله و افزایش 4 ریالی قیمت بود که با وجود 76 تقاضای فروش در مبلغ 14 هزار و 994 ریال، خریداران همچنان بر مبلغ 14 هزار و 700 ریال پافشاری کردند.
همچنین «فولاد» اردیبهشت‌ماه معاملات متعادلی را در بازار دیروز شاهد بود که با معامله ۱۰ قرارداد کاهش ۳۵ ریالی قیمت تسویه را شاهد بود، اما در پایان معاملات دیروز ۲۱ تقاضای خرید در قیمت ۳۰۲۵ و ۲۱ فروش در قیمت ۳۰۵۰ ریال در سیستم معاملات باقی ماند.
از سوی دیگر «اخابر» تیرماه با 22 تقاضای خرید در قیمت 4300 ریال، «ومعادن» شهریور با 10 تقاضای خرید در قیمت 9827 ریال و «خساپا» شهریور با 11 تقاضای خرید در قیمت 3750 ریال مواجه بودند.
در بازار آتی دیروز ۱۱۵ قرارداد به ارزش سه میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۱۴ هزار ریال در ۳۱ دفعه دادوستد شد.