فرید هلالات
به دنبال تشکیل قله ۵۲۷۲ تومانی در نمودار سهام شرکت همراه اول، سیگنال Top Failure Swing به نشانه اشباع بازار خرید و در نتیجه قرار داشتن قیمت در محدوده سقف تشکیل شده است.

با این همه انتظار می‌رود سیگنال مزبور بی اعتبار شده و سهام شرکت با سیگنال Bullish Break Out به سبب شکسته شدن قله 5272 تومان همراه شود.
در نمودار اسیلاتور شاخص قدرت نسبی سیگنال واگرایی مخفی مثبت (Positive Hidden Divergence) مشاهده می‌شود که سیگنال Top Failure Swing و قرار داشتن قیمت در محدوده سقف را از درجه اعتبار ساقط می‌کند.
بر اساس آنچه گفته شد نوسانات جانبی قیمت، ذاتا الگویی ادامه‌دهنده و صعودی محسوب می‌شود و انتظار داریم خط روند نزولی بالا به بالا در نمودار RSI در تایید واگرایی مخفی مثبت، رو به بالا شکسته شود.
بازار سهام شرکت در موقعیت خرید قرار داشته و چنانچه سهام دار هستید توصیه به نگهداری می‌شود. مقاومت‌های در پیش روی خریداران سهام شرکت عبارتند از:
5272 تومان در محدوده قله تاریخی قیمت.
۵۵۳۲ - ۵۴۲۴ تومان در محدوده ۱۸/۶۱ درصد فیبوناچی و ۶/۲۳ درصد بسط فیبوناچی
5682 تومان در محدوده 8/251 درصد فیبوناچی
۶۰۰۰ - ۶۱۰۰ تومان در محدوده ۶/۴۲۳ درصد فیبوناچی و ۸/۶۱ درصد بسط فیبوناچی
در این میان به سبب نزدیکی بیش از حد مقاومت‌های مزبور دو سطح 5682 تومان و 6000 - 6100 تومان حائز اهمیت هستند و صعود به 6000 - 6100 تومان منوط به شکسته شدن مقاومت 5682 تومان است.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.