گروه بورس - بازار آتی روز گذشته همزمان با کاهش قیمت‌ها شاهد تشکیل صف‌های فروش در نمادهای پیشرو بازار بود.

به گزارش خبرنگار ما، معامله‌گران آتی نیز در پی تحولات دیروز بازار نقدی سهام از صف‌های خرید عقب نشستند و در تلاش برای فروش قرارداد به صف‌های فروش پیوستند. عقب‌نشینی معامله‌گران در حالی به طور دسته‌جمعی در اغلب نمادها جلب توجه می‌کرد که برخی از معامله‌گران اقدام به ثبت درخواست فروش در نماد «خساپا» نیز کردند. این نماد که بدون هیچ معامله‌ای در بازار آتی کار خود را ادامه می‌دهد، دیروز شاهد تحرک جالب توجهی بود و به نظر می‌رسد نوسان‌گیران بازار نقدی، درخواست‌های فروش را در این نماد ثبت کردند تا با توجه به صف فروش سایپا در بازار نقدی اقدام به معامله در این بازار کنند. هر چند طی روز گذشته معامله‌ای در این نماد ثبت نشد، اما فروشندگان، ۱۰ تقاضای فروش در قیمت سه هزار و ۹۱۴ ریال وارد سامانه معاملات کردند.
در همین حال دیروز در نماد «فملی» اردیبهشت‌ماه 17 قرارداد با نوسان منفی 97/0 درصدی معامله شد تا قیمت تسویه این نماد با افت 146 ریالی به مبلغ 14 هزار و 848 ریال کاهش یابد. از سوی دیگر «فملی» تیر و شهریور نیز با صف فروش روبه‌رو بودند و هیچ خریداری نداشتند. بر این اساس39 تقاضای فروش برای «فملی» تیرماه در قیمت
۱۶ هزار و ۴۹۳ ریال ثبت شد و تنها دو قرارداد با افت منفی ۸/۱ درصدی در این نماد معامله شد که قیمت تسویه این نماد را با ۲۹۸ ریال کاهش، به مبلغ ۱۶ هزار و ۲۹۰ ریال رساند.
«فملی» شهریور نیز با وجود 19 قرارداد معامله‌شده، معاملات دیروز را با صف فروش به پایان برد. بر این اساس قیمت تسویه فملی شهریور با 543 ریال کاهش به مبلغ 16 هزار و 600 ریال رسید. همچنین «فولاد» شهریور ماه دیگر نماد معامله شده دیروز بود که با دادوستد 8 قرارداد و نوسان منفی 69/3 درصد، کاهش 136 ریالی قیمت تسویه را تجربه کرد.
در همین حال «اخابر» تیرماه تنها نماد مثبت دیروز بود که با رشد ۸۶ ریالی به کار خود پایان داد، اما «اخابر» تیرماه دیروز معاملات پرحجمی را شاهد بود که با دادوستد ۲۶ قرارداد به ارزش ۹۶۱ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال و قیمت تسویه ۴۳۵۰ ریالی به کار خود پایان داد. بر این اساس دیروز تعداد ۷۲ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۴۸ میلیون و ۵۵۶ هزار ریال در بازار آتی دادوستد شد.