فرید هلالات - در تحلیل اخیر سهام شرکت سایپا مورخ 19/10/1389 هدف قیمت در محدوده 350 تومان به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم رسید.

حال با تحقق سناریوی مزبور و حتی ثبت قله تاریخی ۳۹۰ تومان، بازار سهام شرکت در حال تصحیح بخشی از رشد قیمت است. با این همه هنوز سیگنال خروج از سهام شرکت صادر نشده؛ بنابراین نگهداری سهام شرکت با هدفی در محدوده بالای ۴۰۰ تومان استراتژی مناسبی است. به طور کلی این طور به نظر می‌رسد که بازار هیجانی هفته‌های گذشته، هنوز به پایان کار خود نرسیده است و در اغلب نماد‌های بازار تشکیل یک موج صعودی دیگر مورد انتظار است.
در خصوص سایپا، هنوز سیگنال اشباع خرید در RSI و MACD دریافت نشده است. این در حالی است که رشد آتی قیمت به احتمال قوی با سیگنال پیش واگرایی منفی و در نهایت با سیگنال Top Failure Swing همراه خواهد بود.
در راه افت جاری قیمت حمایت‌های مهم عبارتند از: ۳۴۷ تومان، ۳۳۰ تومان، ۳۱۳ تومان و۳۰۰ - ۲۹۸ تومان. لازم به ذکر است که نام بردن از حمایت پیش روی قیمت به معنی لزوم افت قیمت تا آن سطوح (نظیر۳۰۰ - ۲۹۸ تومان) نیست. در این میان محدوده‌های ۳۴۷ تومان و ۳۳۰ تومان با احتمال مناسبی در جهت تشکیل پیووت کف همراه هستند. از آنجایی که هنوز حفره قیمت تشکیل نشده است؛ نمی توان عدد دقیقی برای قله آتی قیمت پیشنهاد کرد اما به احتمال قوی محدوده ۴۳۷ - ۴۲۰تومان محدوده مهمی بر سر راه قیمت خواهد بود. با دریافت سیگنال اشباع خرید، مجاز به فروش خواهید بود.
WWW.IRBORNA.IR


تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.