گروه بورس - شرکت مارگارین پیش‌بینی سود هر سهم را با ۴۴ ریال کاهش پیش‌بینی کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، مارگارین در حالی در آخرین اطلاعات گزارش‌شده، سود هر سهم را مبلغ ۲۵۹ ریال اعلام کرده که در اطلاعات قبلی سود هر سهم مارگارین مبلغ ۳۰۳ ریال پیش‌بینی شده بود. در همین حال مارگارین دلایل تعدیل را منظور کردن اثرات مترتب بر هدفمندسازی یارانه‌ها بر پیش‌بینی و تصحیح پیش‌بینی نرخ خرید روغن خام و فروش روغن آزاد با توجه به برآوردهای جدید اعلام کرده است. لازم به ذکر است مطابق با اطلاعات دریافتی، شرکت پروژه جابه‌جایی کارخانه را در دستور کار خود دارد که در این راستا زمین کارخانه به فروش خواهد رسید. در صورتی که زمین کارخانه به ارزش کارشناسی (ارزش مشخص‌شده توسط کارشناس رسمی دادگستری) به فروش برسد، سود هر سهم از این بابت مبلغ یک هزار و ۳۳۳ ریال افزایش خواهد یافت.

مبلغ ذکر شده پس از فروش قطعی زمین و ساختمان‌ها تغییر خواهد کرد. نظر به اینکه تاکنون فروش زمین قطعی نشده، این سود در پیش‌بینی جدید لحاظ نشده است.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه در سال‌های مالی ۸۹ به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال و سال‌مالی ۹۰ به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، عمدتا بابت پیش‌بینی سود سپرده بانکی است.

پیش‌بینی عملکرد مارگارین برای سال‌مالی منتهی به آذرماه امسال در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۹ به ترتیب فروش ۶۴ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۶۹ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷ درصد افزایش، هزینه‌های مالی ۶۹ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.