گروه بورس- بیشترین بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، در ماه منتهی به 10/01/1390 به 30 درصد رسید.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با بیان این مطلب افزود: طی این ماه بازدهی متوسط بازار ۰۳/۱۴ درصد بود و ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند.
ایمان مقدسیان گفت: در بین 4 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد.
وی ادامه داد: همچنین در دوره یک ساله منتهی به ۱۰ فروردین‌ماه، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با ۱/۱۱۴ درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با ۵۳/۱۱۱ و پیشتاز با ۱۳/۱۰۹ درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یکساله داشته‌اند. مقدسیان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با توجه به شروع مثبت سال ۱۳۹۰ و عملکرد یک سال گذشته صندوق‌ها، چشم‌اندازی امیدوار‌کننده برای فعالیت و رشد و توسعه بیشتر صندوق‌ها در آینده فراهم شده است. وی با اشاره به عملکرد صندوق های سرمایه گذاری از ابتدای راه اندازی تا کنون گفت: بیشترین بازده‌ها در این مدت به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پیشتاز بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۳۶۴، ۳۳۹ و ۳۱۰ درصد بازدهی کسب کنند.
مقدسیان افزود: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا 10 فروردین امسال مبلغ 7952 میلیارد ریال برآورد شده است که بیش از 4150 میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است. همچنین بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است. پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند. از سوی دیگر تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه گذاری به بیش از 16349 نفر رسیده که در این میان بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.