گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس روز گذشته را با صف‌های خرید بیشتر نمادهای حاضر در بازار سپری کرد. در این روز صف خریدی برای شرکت‌های فولاد آلیاژی یزد، روان‌ فن‌آور، مرجان‌کار، همراه اول و تمام اوراق تسهیلات مسکن تشکیل شد.

بر این اساس صف خرید فولاد آلیاژی یزد به ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار سهم رسید. همچنین صف‌های خرید دو شرکت «خفناور» و «کمرجان» نیز به ترتیب معادل دو میلیون و ۹۰ هزار سهم بود.

همچنین صف خرید سهام همراه اول نیز در این بازار به یک میلیون و ۲۰۶ هزار سهم رسید و در مجموع یک میلیون و ۹۲۵ هزار سهم این شرکت، ارزشی معادل ۸۹ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال کسب کرد. هر ۴ شرکت مزبور روز گذشته را با رشد قیمت ۵ درصدی سهام خود سپری کردند.

گواهی‌های تسهیلات مسکن تمام دوره‌ها نیز پس از تجربه تشکیل صف خرید، شاهد رشد قیمت بودند.

بر این اساس گواهی‌های مسکن دوره‌های مهر، آبان، آذر، دی و بهمن به ترتیب ۰۷/۴ درصد، ۱۶/۴ درصد، ۵/۴ درصد، ۲/۴ درصد و ۷۲/۴ درصد افزایش نرخ یافتند.

این در حالی است که تنها دو حرکت تجارت الکترونیک پارسیان و عمران و توسعه با کاهش قیمت مواجه شدند و هر کدام به ترتیب ۴۶/۲ درصد و ۵ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

شایان ذکر است تنها شرکت سیمان سبزوار بازار دیروز را بدون تغییر قیمت به پایان برد و در همان نرخ یک هزار و سه ریال معامله شد.

همچنین، ارزش کل معاملات بازار فرابورس در روز گذشته به رقم ۱۰۶ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از معامله بیش از ۵ میلیون و ۳۷۴ هزار سهم در میان سه هزار و ۵۷۴ نفر سهامدار بود.

قطعیت معامله «وگستر»

از سوی دیگر روز گذشته معامله بلوک ۳۰ درصدی سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در بازار فرابورس به قطعیت رسید.

این معامله در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال‌جاری صورت گرفته بود و طی آن تعداد ۱۲۰ میلیون سهم از سهام شرکت مزبور به قیمت هر سهم ۴ هزار و ۹۰۰ ریال به فروش رفته بود.

همچنین ارزش ناشی از معامله بلوک یادشده معادل ۵۸۸ میلیارد ریال اعلام شده است.