گروه بورس - شیر پاستوریزه پگاه خراسان نیروگاه برق راه‌اندازی می‌کند. پگاه خراسان اعلام کرد طرح «نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک CHP» را با برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ ۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و ۶۵۰ هزار و ۴۰۰ یورو در دستور کار دارد که این طرح تا پایان شهریورماه ۱۳۹۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

پگاه خراسان درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به اسفند ۹۰ را به طور خالص مبلغ ۶۰۴ ریال پیش‌بینی کرده که در مقایسه با امسال ۲۱ درصد افزایش خواهد داشت.

پیش‌بینی عملکرد پگاه خراسان برای سال‌مالی ۹۰ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۹ به ترتیب فروش ۲۱ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۰ درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۷ درصد افزایش و هزینه‌های مالی چهار هزار و ۶۰۵ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد. شرکت عمده علل تغییر را افزایش دریافت شیر خام و به تبع آن تولید و فروش بیشتر شیر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها عنوان کرده است.

مطابق با اطلاعات دریافتی هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۵۴۵ ریال به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۹۰ پیشنهاد کند. شایان‌ذکر است سود نقدی پیشنهادی هیات‌مدیره برای سال‌مالی ۸۹ به ازای هر سهم مبلغ ۴۶۰ ریال است.