گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی دیروز نیز روند مثبت خود را با توجه ویژه معامله‌گران به «فملی» اردیبهشت‌ماه ادامه داد. به گزارش خبرنگار ما، دیروز ۲۲۳ قرارداد در بازار آتی معامله شد که ۱۷ قرارداد «فملی» اسفندماه و ۲۰۳ قرارداد «فملی» اردیبهشت‌ماه در صدر معاملات دیروز این بازار قرار گرفتند. بر این اساس ارزش معاملات دیروز «فملی» به رقم ۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۴۳۳ هزار ریال رسید که ۹۹ درصد از ارزش بازار آتی را شامل شد.

به نظر می‌رسد همچنان ذهنیت خوب و مثبت معامله‌گران در نماد «فملی» ادامه دارد و به این ترتیب «فملی» اردیبهشت‌ماه طی کمتر از ۱۰ روز در قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۶ ریال معامله می‌شود. به نظر می‌رسد معامله‌گران در قرارداد «فملی» اردیبهشت‌ماه برآورد مناسبی را از افزایش قیمت تا تیرماه دارند که موجب می‌شود این قرارداد همچنان از جذابیت بالای خرید برای بورس‌بازان بازار آتی برخوردار باشد.

هر چند به اعتقاد کارشناسان خریدهای روز گذشته معامله‌گران تا حدودی هیجانی شدند؛ اما خریدارانی که در ارقام بالا خرید می‌کنند با پرداخت یک پنجم رقم مورد نیاز، می‌توانند سرمایه‌گذاری مناسبی را برای آینده در «فملی» داشته باشند.

از سوی دیگر فروشندگان آربیتراژ کار یا حقوقی بازار آتی نیز با تضمین نوسان ۱۰ تا ۱۲ درصدی و شناسایی سود مناسب، می‌توانند در بازار آتی نوسان مناسبی را کسب کنند.

در همین حال، حجم زیاد معاملات «فملی» موجب نقدشوندگی بالای این قرارداد شده که خریداران و فروشندگان را به ادامه معاملات در این نماد ترغیب کرده است؛ چراکه در حال حاضر «فملی» اردیبهشت‌ماه با ۸۳۹ موقعیت باز به رکورد کم‌نظیری در بورس آتی دست یافته است که خریداران و فروشندگان می‌توانند به راحتی در این قرارداد مانور دهند. به این ترتیب معامله ۱۷ قرارداد «فملی» اسفندماه، افزایش ۲۵۳ ریالی قیمت تسویه این نماد را به همراه داشت.

از سوی دیگر «فملی» اردیبهشت‌ماه با معامله ۲۰۳ قرارداد شاهد افزایش یک ریالی قیمت تسویه بود. بر این اساس قیمت تسویه «فملی» اسفند و اردیبهشت‌ماه به ترتیب در مبالغ ۱۳ هزار و ۱۱۰ ریال و ۱۴ هزار و ۱۰۶ ریال بسته شد.

«اخابر» و «وکار» اسفندماه دیگر نمادهای دادوستد شده روز گذشته بورس آتی بودند که به ترتیب نوسان مثبت ۲۹/۱ درصدی و ۱۷/۱ درصدی را شاهد بودند.

بر این اساس قیمت تسویه «اخابر» اسفند به ۳۳۸۹ ریال و «وکار» اسفند به رقم ۴۳۲۰ ریال افزایش یافت.

این در حالی است که نمادهایی نظیر «وغدیر» اسفندماه، «اخابر» اردیبهشت‌ماه و «ومعادن» اردیبهشت‌ماه در غیاب فروشندگان، شاهد تشکیل صف‌های خریدی بودند که قیمت‌های تسویه این نمادها را افزایش داد.

بر این اساس قیمت تسویه «وغدیر» اسفندماه با افزایش ۲۲/۳ درصدی به ۵۱۱۰ ریال رسید. همچنین «اخابر» اردیبهشت‌ماه شاهد رشد ۴ درصدی و «ومعادن» اردیبهشت‌ماه نیز نوسان مثبت ۸۶/۱ درصدی را شاهد بود.