گروه بورس - عرضه اولیه شرکت روان فن‌آور اول اسفندماه در فرابورس صورت می‌گیرد. به گزارش خبرنگار ما، دیروز مراسم معارفه این سهم برای فعالان بازار سرمایه برگزار شد و مدیرعامل شرکت با بیان این مطلب گفت: در عرضه اولیه برنامه فروش ۱۰ درصد سهام شرکت را در نظر داریم. قربانعلی حائری افزود: در عملکرد ۹ ماهه برای هر سهم مبلغ ۶۸۴ ریال سود محقق کرده‌ایم و برآورد ما این است که تا پایان سال ۸۰۰ ریال سود برای هر سهم محقق شود.

رشد حجم معاملات

فعالان فرابورس روز گذشته شاهد افزایش حجم معاملات در این بازار بودند. به گزارش خبرنگار ما، فرابورس که دیروز شاهد پذیره‌نویسی بانک ایران زمین بود، با افزایش حجم معاملات در سایه فعالیت ۱۰ نماد معاملاتی به کار خود پایان داد. پذیره‌نویسی بانک ایران زمین یک روزه و در حجم ۱۰۰ میلیون سهم و قیمت اسمی یک هزار ریالی دیروز صورت گرفت. نمادهای مرجان‌کار، تجارت الکترونیک پارسیان و حق‌تقدم آن، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سبحان‌دارو، عمران و توسعه شاهد و بیمه دی از جمله سهامی بودند که به رشد ارزش معاملات فرابورس کمک کردند. در این روز امتیازهای تسهیلات مسکن مهر، آبان و آذرماه با افت قیمت مواجه بودند. فعالان بازار روز گذشته شاهد بازگشت نماد مرجان‌کار پس از روز توقف نماد و برگزاری مجمع سالانه به همراه تقسیم سود ۸۰ تومانی بودند.

این نماد پس از بازگشایی با ۸۴۴ ریال افزایش قیمت روبه‌رو شد. ارزش معاملات فرابورس دیروز به ۱۰۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال رسید که در مقایسه با روز ماقبل، ۵/۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.