فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت زامیاد این طور عنوان شد که به سبب الگوی سر و شانه کف بلند مدت، قیمت با هدف کلاسیک ۲۲۵ - ۲۳۰ تومان همراه است که در نهایت بازار سهام شرکت با تحقق محدوده هیجانی ۲۶۴ تومان همراه شد.

رشد قیمت به 264 تومان در قالب موج سوم بسط یافته الیوت انجام شده و بنابراین انتظار می‌رود قیمت سهام شرکت در پی موج چهارم الیوت، بخشی از رشد اخیر را تصحیح کند. این در حالی است که در محدوده 264 تومان سیگنال Top Failure Swing در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی به نشانه اشباع بازار خرید و قرار داشتن قیمت در محدوده سقف مشاهده می‌شود. از سوی دیگر سیگنال واگرایی منفی در حجم معاملات و نیز واگرایی منفی در اسیلاتور MACD نشانه دیگری بر قرار داشتن قیمت در محدوده سقف است.
به دنبال دریافت سیگنال اشباع خرید، نوسانات جانبی قیمت، به تشکیل الگوی دوقلوی سقف (Double Top) انجامیده و انتظار می‌رود حفره ۲۳۱ تومان رو به پایین شکسته شود. شکسته شدن محدوده مزبور سیگنال Bearish Break Out با هدف کلاسیک ۲۰۰ - ۱۹۸ تومان تلقی می‌شود. در راه افت آتی قیمت حمایت‌های مهم عبارت هستند از: ۲۲۳ تومان، ۲۱۰ تومان و ۲۰۰ - ۱۹۸ تومان. برخورد قیمت به سطوح حمایت می‌تواند به مثبت شدن ظاهری سهام بینجامد، اما در نهایت انتظار می‌رود قیمت سهام شرکت تا محدوده باند حمایتی ۲۱۰ - ۲۰۰ تومان افت کند.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.