گروه بورس - شیمیایی فارس در گزارش ۹ ماهه از تحقق ۹۷ درصدی سود هر سهم خبر داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، «شفارس» درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ یک هزار و ۲۲۸ ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان آذرماه برای هر سهم یک هزار و ۱۹۵ ریال سود کنار گذاشت. در عین حال سود عملیاتی ۹ ماهه «شفارس» به رقم ۱۳ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال رسید که ۸۹ درصد پیش‌بینی بودجه امسال را محقق کرد. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد امسال «شفارس» در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۷ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۶۹ درصد افزایش یافته است.

هیات‌مدیره شیمیایی فارس تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ ریال را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

پیش‌بینی درآمد‌های متفرقه سال‌مالی ۸۹ به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال (معادل ۹۲ درصد از کل پیش‌بینی سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۱۳۱ ریال) شامل فروش ساختمان دفتر تهران است که بعد از کسر هزینه‌های فروش و مالیات مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۶۲۵ ریال و معادل ۵۱ درصد سود خالص) سود حاصل از فروش خواهد شد.

همچنین فروش زمین به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است که بعد از کسر هزینه‌های فروش و مالیات به ازای هر سهم مبلغ ۴۴۷ ریال و معادل ۳۶ درصد سود خالص، سود حاصل از فروش خواهد شد.