گروه بورس - شرکت پتروشیمی آبادان در پایان دوره ۹ ماه منتهی به آذر ۸۹ توانست ۶۵۳ ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «پتروشیمی آبادان» مبلغ ۹۵۰ ریال سود به ازای هر سهم برای سال‌مالی جاری پیش‌بینی کرده است که ۶۹ درصد از این رقم را نسبت به بودجه امسال پوشش داد. در اولین پیش‌بینی شرکت که در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۸۸ منتشر شده بود، سود پیش‌بینی شده معادل ۵۹۹ ریال بود که این رقم به ۹۵۰ ریال در اسفندماه ۸۸ و مردادماه ۸۹ افزایش یافت.

این در حالی است که «شپترو» اعلام کرده است که مبلغ ۷۸ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۴۸۷ ریال و معادل ۵۱ درصد از کل سود) از پیش‌بینی سال‌مالی ۸۹ ناشی از فروش املاک است.

این شرکت از فروش محصولات خود در سه دوره مالی گذشته بالغ‌بر ۵/۷۰۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. پیش‌بینی فروش امسال «شپترو» که از ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت سال قبل برخوردار است، معادل یک هزار و ۴۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی عملکرد «شپترو» برای سال‌مالی ۸۹ نسبت به عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۸ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۸۵۵ ریال را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند.