گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی همچنان بر مدار «فملی» ادامه یافت.
به گزارش خبرنگار ما، بورس آتی دیروز با معامله ۲۰۲ قرارداد به ارزش ۸ میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۴۳۵ هزار ریال به کار خود ادامه داد که شاهد رشد ۳۳۹ درصدی در تعداد و افزایش ۳۵۸ درصدی در ارزش معاملات به نسبت معاملات روز سه‌شنبه بود.

همزمان با افزایش قیمت مس در بازار نقدی و تشکیل صف خرید در این نماد در بازار نقدی، معامله‌گران آتی نیز توجه ویژه‌ای به این قرارداد داشتند. به نحوی که همچنان با وجود حجم سنگین معاملات روز گذشته در قراردادهای «فملی» اسفند و اردیبهشت، متقاضیان خرید در این دو نماد باقی ماند. هر چند فروشندگان در پایان معاملات دیروز تنها در قیمت 13 هزار و 943 ریال برای فملی اردیبهشت‌ماه و 12 هزار و 954 برای «فملی» اسفند‌ماه خواهان فروش قراردادهای خود بودند.
به نظر می‌رسد معامله‌گران آتی همچنان با امید به افزایش قیمت جهانی مس روی قراردادهای آتی مانور می‌دهند تا در شرایطی که معاملات بازار نقدی به جز مس با احتیاط پیش می‌رود، رونق ویژه‌ای را به معاملات بازار آتی بدهند.
این در حالی است که درخواست‌های خرید متعدد در نمادهای مختلف، ارقام پیشنهادی فروشندگان مانع از انجام معامله‌ای در سایر نمادها بود.
به این ترتیب معاملات دیروز آتی همچنان بر مدار «فملی» حرکت کرد تا «فملی» اسفندماه با ۲۶۲ موقعیت باز و «فملی» اردیبهشت‌ماه با ۶۴۸ موقعیت باز، رکوردهای تازه‌ای را برای بورس آتی به ارمغان آورد.
در این شرایط «فملی» اردیبهشت‌ماه با معامله 151 قرارداد شاهد 341 ریال افزایش قیمت بود تا قیمت تسویه آن به رقم 13 هزار و 679 ریال افزایش یابد. از سوی دیگر «فملی» اسفند نیز دیروز نوسان مثبت 4 درصدی را تجربه کرد تا به قیمت تسویه 12 هزار و 954 ریالی دست یابد.