گروه بورس - همایون دارابی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته با ثبت ۸/۱۰۴ واحد رشد، تا مرز ۲۲ هزار واحد پیش رفت تا تنها ۵۶ واحد دیگر با شکستن سقف تاریخی ۲۲ هزار واحد فاصله داشته باشد. از ابتدای بهمن‌ماه، کارشناسان به صورت روانی تقارن شاخص در ۲۲ هزار واحد و دهه فجر را پیش‌بینی می‌کردند که اینک این پیش‌بینی رو به تحقق گذاشته است. در همین حال با افزایش ارزش بازار و رشد قیمت اکثر سهام، کارشناسان خواستار عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌های بزرگ هستند تا بازار بتواند نقدینگی خود را به سوی این گروه از شرکت‌ها هدایت کند. در این میان وضعیت عرضه برخی از سهام کوچک نظیر پست بانک و مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن نیز مورد توجه معامله‌گران است. دیروز در پایان معاملات نماد «بالاس» در فرابورس برای شفاف‌سازی متوقف شد، امری که پیش از این احتمال آن می‌رفت. در همین حال وضعیت پست بانک نیز از این نظر مورد توجه است. این بانک با سودی معادل بانک‌های دولتی نظیر ملت، تجارت و صادرات، قیمتی نزدیک به ۵ برابر آنها را تجربه می‌کند. کارشناسان بازار معتقدند، نبود سهام تازه در بازار و فشار نقدینگی، باعث قیمت‌گذاری نامناسب سهام در بازار شده است، امری که یک بار در بیمه دانا و قیمت‌گذاری اولیه آن صورت گرفت و در موارد بعدی پس از عرضه اولیه، این پدیده رخ داده است. در شرایط کنونی نگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی است تا بخشی از سهام اصل ۴۴ خود در حوزه معدن و نفت، گاز و پتروشیمی را راهی بازار کند. در معاملات دیروز معامله‌گران در بازارهای جهانی شاهد رشد دوباره قیمت فلزات بودند. این امر سبب شد تا در گروه فلزی تولید‌کنندگان روی نیز با رشد قیمتی و تشکیل صف خرید مواجه شوند.

در گروه بانکی دیروز صف‌های خرید بانک‌های دولتی با عرضه‌های اول وقت ناپدید شد. در این گروه نگاه‌ها به سوی ورود بانک پاسارگاد به بازار است که می‌تواند در هفته آینده بازار را متاثر سازد. در این گروه در کنار خبر ورود بانک پاسارگاد، برخی از منابع از ورود احتمالی ۴ بانک دی، سرمایه، آرین و گردشگری به بازار فرابورس خبر می‌دهند. در گروه بانکی دیروز خبرهایی در مورد واگذاری ساختمان دفتر مرکزی سابق بانک پارسیان به بانک گردشگری منتشر شد.

در گروه تجهیزات دیروز صف‌های خرید برخی از نمادهای این گروه نظیر صدرا و حفاری شمال با عرضه سنگین مواجه شدند.

در مجموع بازار دیروز متعادل و رو به رشد بود که در آن ۳/۸۱ میلیارد تومان سهام مبادله شد که ۲/۱۳ درصد آن را معامله یک بلوک بانک کارآفرین تشکیل داد. از ۲۳۷ نمادی که دیروز روی تابلو رفتند، ۱۳۸ نماد با کاهش قیمت و ۹۵ نماد با رشد ارزش معامله شدند.