گروه بورس - شرکت فنرسازی خاور درآمد هر سهم ۹ ماهه امسال را مبلغ ۲۳۹ ریال پیش‌بینی کرده بود که بیش از این رقم سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. محمود مشفقی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فنرسازی خاور با اشاره به مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: شرکت در بودجه فصلی خود مبلغ ۲۳۹ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که تا پایان آذر ماه ۲۴۵ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد.

وی با اشاره به این موضوع که روزهای کاری ۶ ماه اول شرکت با احتساب تعطیلات نوروز و تابستان معمولا در حدود سی روز، کمتر از ۶ ماه دوم است؛ بنابراین بودجه شرکت براساس دوره‌های فصلی و روزهای کاری تنظیم می‌شود، در نتیجه شرکت در طی ۹ ماه سال ۸۹ در حدود ۱۰۲ درصد بودجه ۹ ماه خود را محقق کرده است. عضو هیات‌مدیره فنرسازی خاور خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌مالی جاری، بدون فروش دارایی پیش‌بینی شده با کمترین انحراف، بودجه سال‌جاری تامین خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که تمام قطعه سازان در نیمه دوم سال به طور معمول با افزایش فروش مواجه هستند، گفت: «با تغییر در افزایش مقدار فروش و قیمت برخی از محصولات «خفنر»، فروش امسال طبق برنامه محقق می‌شود.»

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت فنرسازی خاور پیش‌بینی فروش امسال را مبلغ ۲۵۸ میلیاردو ۸۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته است که تا پایان دوره مورد گزارش ۱۷۳ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرده است.

همچنین این شرکت مطابق بودجه سالانه، توانست ۷۶ درصد از سود عملیاتی پیش‌بینی شده را طی دوره مزبور محقق کند. در همین بودجه، سود سالانه شرکت برابر ۲۴۸ ریال پیش‌بینی شده که ۱۴۷ ریال از این رقم نیز در دوره مزبور پوشش داده شد. این شرکت قصد دارد ۸۰ درصد از سود پیش‌بینی شده را میان صاحبان سهام تقسیم کند.

پیش از اعمال افزایش سرمایه از رقم ۶۰ میلیارد ریال به یکصد میلیارد ریال، پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت برابر ۴۱۴ ریال اعلام شده بود که این رقم تعدیل شد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، فنرسازی خاور درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به اسفندماه سال ۹۰ را با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۰۱ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی افزایش بیش از حد متداول هزینه‌های مواد، دستمزد، سربار و حامل‌های انرژی نسبت به سال‌های گذشته با توجه به اجرای سیاست هدفمندسازی یارانه‌ها از دلایل تغییر اطلاعات سال‌مالی ۹۰ نسبت به بودجه سال‌مالی ۸۹ است.

این شرکت فروش سال آتی را با ۱۰ درصد افزایش مبلغ ۲۸۴ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.