گروه بورس - بورس آتی روز گذشته شاهد معامله ۷۶ قرارداد از ۴ نماد در درصدهای مثبت بود. آغاز مثبت معاملات بورس اوراق بهادار، معامله‌گران بورس آتی را نیز برای توجه بیشتر به این بازار امیدوار کرد تا روند معاملات آتی نیز مثبت شود. روز گذشته بورس آتی شاهد معاملات پرحجم ۷۶ قرارداد به ارزش دو میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال بود که رشد چشمگیری را از نظر حجم معاملات شاهد بود. «فملی» اسفندماه با معامله ۷۲ قرارداد به ارزش دو میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۸۳۲ هزار ریال، پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین قرارداد معامله شده دیروز بود. این میان معاملات منجر به رشد ۳۰۷ ریالی «فملی» اسفند شد که با نوسان مثبت ۶۷/۲ درصدی، قیمت تسویه این نماد به ۱۱ هزار و ۸۴۶ ریال رسید. همچنین «فملی» اردیبهشت‌ماه با معامله دو قرارداد و افزایش ۴۹۰ ریالی به کار خود ادامه داد که نوسان ۹۹/۳ درصدی، قیمت تسویه این نماد را به ۱۲ هزار و ۷۵۹ ریال رساند.

«اخابر» و «وغدیر» اسفند، نیز دیگر نمادهای معامله‌شده دیروز بودند که به ترتیب ۱۳۴ ریال و ۱۹۲ ریال افزایش قیمت را تجربه کردند.

این در حالی است که به دنبال رشد مداوم قیمت‌ها، فروشندگان با احتیاط بیشتری مواجه هستند و تمایلی به ثبت تقاضای خود ندارند. در مقابل خریداران در نمادهای پیشرو بازار در تلاش برای خرید قراردادهای موردنظر از بازار آتی هستند. «فملی» اسفند، «اخابر» و «وپارس» اسفندماه از نمادهای مورد توجه بازار بودند که دیروز با صف خرید مواجه شدند.