گروه بورس - پیش‌بینی سود سال‌مالی منتهی به پایان خردادماه ۹۰ شرکت شیشه همدان کاهش یافت. به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال مزبور را در تاریخ‌های ۲۹ اردیبهشت‌ و ۳۰ مهرماه ۸۹ مبلغ ۶۳۱ ریال پیش‌بینی کرده بود که در حال حاضر این رقم ۶۱۰ ریال اعلام شده است.

شرکت دلایل تعدیل اخیر را پیش‌بینی زیان ناشی از تسعیر معاملات ارزی با توجه به زیان تحقق‌ یافته شش ماهه ابتدای سال‌مالی، کاهش هزینه‌های مالی متناسب با هزینه تحقق یافته شش ماهه ابتدای سال‌مالی و افزایش متوسط نرخ هر کیلوگرم فروش براساس متوسط نرخ فروش تحقق یافته شش ماهه ابتدای سال‌مالی اعلام کرده است.

«کهمدا» در ۶ ماه ابتدای سال‌مالی خود با کنار گذاشتن ۴۰۹ ریال سود به ازای هر سهم توانست ۶۷ درصد پیش‌بینی خود را محقق کند.

فروش این شرکت نیز که ۲۹۸ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود در ۶ ماه ابتدای سال تا ۱۷۱ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد به تحقق رسید.

پیش‌بینی عملکرد سال ۹۰ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب از یک درصد افزایش فروش، ۵ درصد افزایش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته، ۲۰ درصد کاهش سود عملیاتی و ۲۳ درصد کاهش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.