گروه بورس - فولاد مبارکه پیش‌بینی سود هر سهم را افزایش داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، فولاد مبارکه در حالی پیش‌بینی سود هر سهم را با ۹۲ ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۵۹۸ ریال اعلام کرده که دلیل این تعدیل مثبت را به بازار گزارش نداده است.

در همین حال فولاد مبارکه در گزارش دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه توانست برای هر سهم مبلغ ۵۲۹ ریال سود محقق کند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۷۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و ۸۸ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم «فولاد» را محقق کرده است.

این در حالی است که درآمد حاصل از فروش فولاد مبارکه تا پایان آذرماه در مقایسه با دوره ۹ ماهه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته و به مبلغ ۲۷ هزار و ۵۸۵ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال رسید.

پیش‌بینی عملکرد امسال فولاد مبارکه در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۱ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۲ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی قبلی از شرکت و با توجه به توافق‌نامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد درخصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ‌آهن، مقرر شده است که درخصوص شرکت فولاد مبارکه اصفهان قیمت خرید هر تن سنگ‌آهن از شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر به میزان ۶/۹ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان و هر تن سنگ‌آهن شرکت چادرملو به میزان ۱۲ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود. یادآور می‌شود شرکت فولاد خوزستان پیش‌بینی میانگین نرخ فروش محصولات خود برای سال‌مالی ۸۹ به ازای هر تن را مبلغ ۵ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۱۰ ریال پیش‌بینی کرده است.