گروه بورس - بازار آتی با معامله دو قرارداد دیروز را در رکود سپری کرد. به گزارش خبرنگار ما، دیروز تنها دو قرارداد به ارزش ۴۷ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال در بورس آتی معامله شد که به این ترتیب بورس آتی هفته کم رمقی را آغاز کرد.

این در حالی است که معاملات آتی شاهد آخرین روزهای معاملات قراردادهای دی‌ماه است، ولی هنوز معامله‌گران اقدام اساسی را در این خصوص انجام نداده‌اند؛ به طوری که به نظر می‌رسد با احتیاط فقط شاهد رصد بازار هستند.

از سوی دیگر دیروز ۱۲ نماد جدید در بورس آتی ثبت شد تا با توجه به قراردادهای با سررسید اردیبهشت‌ماه، تعداد قراردادهای بورس آتی به ۳۶ افزایش یابد. در همین حال «وکار» دی‌ماه با معامله یک قرارداد شاهد ۱۰ ریال افزایش قیمت بود تا قیمت تسویه این نماد به مبلغ ۴۱۰۰ ریال برسد.

همچنین معامله یک قرارداد «شخارک» اسفندماه نیز موجب نوسان منفی ۴ درصدی آن شد تا با کاهش ۵۵۹ ریالی، قیمت تسویه این نماد به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۱۸ ریال کاهش یابد.

بر این اساس نمادهای دیگر بازار روز بدون معامله‌ای را تجربه کردند که در آن اختلاف قیمت موردنظر خریدار و فروشنده، به‌خصوص در نمادهای «فملی» دی و اسفند به رکود این بازار دامن زد.

«اخابر» دی و اسفندماه نیز همین شرایط را تجربه کرد که با وجود تقاضاهای خرید و فروش، روز بدون معامله‌ای را شاهد بود.