گروه بورس - سیمان دورود دلایل کاهش ۴۷۱ ریالی پیش‌بینی سود هر سهم امسال را اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار،‌ پیش‌بینی سود هر سهم «سدرو» در اطلاعات ۹ ماهه با کاهش ۴۷۱ ریال روبه‌رو شد تا سود هر سهم این شرکت با سرمایه ۸۰ میلیارد ریالی به طور خالص مبلغ یک هزار و ۶۳۴ ریال اعلام شود.

این در حالی است که شرکت در اطلاعات مورخ۲۰ آبان‌ماه سود هر سهم را مبلغ دو هزار و ۱۰۵ ریال پیش‌بینی کرده بود. سیمان دورود در توضیح دلایل تعدیل، اعمال نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی و افزایش خرید کلینکر را اعلام کرده بود.

علت اصلی کاهش در درآمد فروش، پیش‌بینی کاهش مقدار ۱۶ هزار و ۳۴۰ تن در فروش محصولات تا پایان سال‌مالی ۱۳۸۹ است. همچنین عمده‌ترین علل افزایش در بهای تمام شده کالای فروش‌رفته و در نتیجه کاهش در سود خالص، اعمال نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی در سه ماهه چهارم سال است. این امر موجب شده بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته سه ماهه چهارم از مبلغ ۵۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال به مبلغ ۹۰ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال افزایش یابد. از سوی دیگر خرید کلینکر از مبلغ ۲۳۷۴ میلیون ریال به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال افزایش یافته است.

بنابر این اطلاعات سیمان دورود طی عملکرد دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه شاهد پوشش ۹۱ درصدی سود هر سهم و تحقق ۷۸ درصدی درآمد حاصل از فروش بودجه امسال بوده است.بر این اساس عملکرد ۹ ماهه شرکت، از افزایش ۱۱ درصدی سود محقق شده و رشد ۱۸ درصدی درآمد حاصل از فروش برخوردار است.