گروه بورس - حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری توسط تایدواتر در ۹ ماهه امسال ۲/۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، این شرکت موفق شد طی ۹ ماهه امسال با تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۲۸۲ TEU کانتینر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۲/۹ درصدی فعالیت‌ها در این بخش بود.

بنابر این گزارش با اجرای برنامه‌های مختلف در این مدت بهره‌وری هر متر اسکله کانتینری ترمینال شماره ۱ بندر شهید رجایی به ۹۹۴ TEU کانتینر و در اسکله دو به ۱۰۷۰ TEU کانتینر رسید که در مجموع نسبت به دوره مشابه سال قابل‌از ۴/۹ درصد افزایش برخوردار بود.

از سوی دیگر سرعت عملیات تخلیه و بارگیری به ازای هر کشتی در بندر شهید رجایی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸/۱۴ درصد افزایش به ۶/۸۳ TEU کانتینر در هر ساعت رسید.

گزارش فوق می‌افزاید؛ طی ۹ ماهه امسال عملیات کانتینرهای وارداتی به منطقه ویژه با ۱۲ درصد، عملیات کانتینرهای صادراتی با ۵۶ درصد، عملیات کانتینرهای ترانزیت داخلی با ۴۴ درصد و عملیات کانتینرهای ترانزیت خارجی با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده است.

ارتقای رتبه شرکت رهیاب رایانه‌گستر

از سوی دیگر شورای‌عالی انفورماتیک، رتبه شرکت رهیاب رایانه گستر را در دو حوزه خدمات شبکه‌های اطلاع‌رسانی و شبکه داده‌ها، ارتقا داد.

کورش جلالی فراهانی، مدیرعامل شرکت رهیاب رایانه گستر ضمن اعلام این خبر افزود: این شرکت در حال حاضر تنها شرکت انفورماتیکی کشور با رتبه یک در رشته تولید و پشتیبانی نرم‌افزار است که به صورت تخصصی در حوزه ارائه راه حل‌های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت خدمات دریایی، بندری و حمل‌و‌نقل کالا و کانتینر فعالیت می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه شرکت رهیاب رایانه گستر در سال آینده، حضوری قدرتمند در مناقصه عملیاتی‌سازی و پشتیبانی سامانه جامع دریایی کشور که توسط سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود، است. در این خصوص هدف شرکت این است که علاوه بر به کارگیری تمام توان تخصصی خود در عملیاتی‌سازی این سامانه، زمینه را برای اتصال سیستم‌های دریایی و بندری کشور فراهم ساخته و اهداف سازمان بنادر و دریانوردی را در خصوص ایجاد سازمان الکترونیکی و تسهیل تجارت محقق سازد.