گروه بورس- دبیر کارگروه بازار آتی قیمت پایه و میزان وجه تضمین اولیه 12 قرارداد جدید با سررسید اردیبهشت سال 90 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما، تاج‌آبادی با اعلام اینکه معامله این قراردادها از روز شنبه آغاز خواهد شد،‌ گفت: قیمت پایه قرارداد پارسیان اردیبهشت‌ماه مبلغ ۳۳۶۸ ریال و وجه تضمین آن ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و قیمت پایه کارآفرین مبلغ ۴۲۳۲ ریال و وجه تضمین آن
5 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
همچنین قیمت پایه فولاد ۲۶۵۱ ریال و وجه تضمین این نماد مبلغ ۴ میلیون ریال، قیمت پایه «فملی» اردیبهشت‌ماه مبلغ ۱۰ هزار و ۱۷۵ ریال و تضمین اولیه این نماد ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال محاسبه شده است.
از سوی دیگر، قیمت پایه چادرملو 5063 ریال تعیین و وجه تضمین آن 4 میلیون ریال است.
قیمت پایه غدیر هم ۴۰۶۶ ریال اعلام و۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وجه تضمین «وغدیر» است.
این در حالی است که قیمت پایه «ومعادن» 6575 ریال و برای این نماد مبلغ 5 میلیون و 200 هزار ریال وجه تضمین در نظر گرفته شده است.
تاج‌آبادی خاطرنشان کرد: قیمت پایه قرارداد سایپا ۲۷۷۴ ریال با سررسید اردیبهشت‌ماه و وجه تضمین آن مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.همچنین قیمت پایه «شخارک» ۱۴۴۹۵ ریال و وجه تضمین آن مبلغ ۵ میلیون ریال است.
قرارداد مخابرات اردیبهشت‌ماه نیز با 2966 ریال قیمت پایه و 5 میلیون ریال وجه تضمین از روز شنبه معامله خواهد شد.از سوی دیگر قیمت پایه ملت 1885 ریال و وجه تضمین آن مبلغ4 میلیون و 100 هزار ریال و گروه دارویی سبحان، با 5729 ریال قیمت پایه و وجه تضمین 4 میلیون و 500 هزار ریال بازگشایی می‌شوند.
تاج‌آبادی تاریخ تسویه قراردادهای اردیبهشت‌ماه را به ترتیب روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: با شروع معاملات این قراردادها تعداد قراردادهای آتی به ۳۶ قرارداد خواهد رسید.
همچنین دبیر کارگروه معاملات آتی از تغییر نرخ سود علی‌الحساب بانکی از روز شنبه خبر داد و تصریح کرد: نرخ سود علی‌الحساب بانکی از روز شنبه از 6 درصد به 10 درصد در تعیین قیمت پایه و محاسبات قیمت تئوریک روزانه، خواهد رسید.
معامله‌گران آتی در انتظار پایان دی‌ماه
همچنین بورس آتی، معاملات این هفته را با معامله5 قرارداد به پایان برد.
بعد از معاملات پرحجم طی هفته جاری، روز گذشته بورس آتی تنها شاهد معامله ۸ قرارداد به ارزش ۲۴۴ میلیون و ۷۹۴ هزار ریال بود. «فملی» اسفند و دی‌ماه تنها نماد ثابت در معاملات این هفته بود که همچنان معامله‌گران آتی توجه خاصی به آن دارند.
افزایش قیمت‌های جهانی و امکان تعدیل سود هر سهم شرکت ملی مس این تحلیل را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داده که قرارداد آتی مس همچنان در قیمت‌های 10 هزار و 700 تا 10 هزار و 850 ریال ارزنده است. بر این اساس دیروز قیمت آغازین خرید «فملی» اسفند در قیمت 10 هزار و 500 ریال وارد سیستم معاملات شد و آخرین قیمت «فملی» اسفندماه نیز 10 هزار و 799 ریال بود. بر این اساس با نوسان مثبت 11/3 درصدی و نوسان 326 ریالی، قیمت تسویه «فملی» اسفندماه در مبلغ 10 هزار و 699 ریال محاسبه شد. همچنین معامله 5 قرارداد «فملی» دی‌ماه نوسان مثبت 12/1 درصدی و رشد 110 ریالی این قرارداد را به همراه داشت تا قیمت تسویه آن به مبلغ9 هزار و 900 ریال افزایش یابد.
معاملات دیروز آتی در حالی در این دو نماد خلاصه شد که بازار آتی با توجه به نزدیک شدن سررسید قرادادهای دی‌ماه در انتظار معاملات روان‌تر و پرحجم در این قراردادها است. اتفاقی که هنوز به وقوع نپیوسته است و تعداد موقعیت‌های باز در قراردادهای دی‌ماه نشان‌دهنده این است که معامله‌گران آتی به هفته آینده خوش‌بین هستند تا با حداکثر سود از این بازار خارج شوند.