گروه بورس - کارشناس مدیریت نظارت بر نمادهای مالی سازمان بورس از پذیره‌نویسی ۵ میلیارد ریالی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک «سینا» تا پایان هفته جاری خبر داد. «ایمان مقدسیان» گفت: این صندوق فعالیت خود را در ابعاد کوچک آغاز خواهد کرد و مطابق برنامه‌ریزی‌ها، در صورتی که تا پایان مهلت قانونی حداقل سرمایه فراهم شود، مجوز رسمی فعالیت نیز صادر می‌شود.

همچنین «فارس» در مورد جزئیات این پذیره‌نویسی اشاره کرده که موسسان این صندوق، شرکت‌های مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا،‌ مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و کارگزاری بورس بهگزین هستند.

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سینا هم که با حداقل و حداکثر سرمایه ۵۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومانی راه‌اندازی خواهد شد، شامل کارگزاری بورس بهگزین به عنوان مدیر،‌ شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا به عنوان ضامن و موسسه حسابرسی آزمون سامان خواهند بود.

براساس این گزارش، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه، ‌از اواخر اسفند ۸۶ تاکنون مجوز فعالیت ۴۷ صندوق را صادر کرده که شامل ۴ صندوق با درآمد ثابت، ۴ صندوق سرمایه‌گذاری در ابعاد بزرگ و حداکثر سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی و ۳۹ صندوق سرمایه‌گذاری کوچک با حداکثر سرمایه ۵ میلیارد تومانی هستند.»