تایدواتر در فهرست جدید 30 شرکت بزرگ بورس

گروه بورس - بازنگری معاونت مطالعات اقتصادی و توسعه بازار بورس اوراق بهادار در وضعیت شرکت‌های مشمول شاخص ۳۰ شرکت (TEFIX ۳۰) در سه ماهه سوم ۸۹ موجب شد، شرکت تایدواتر به ترکیب جدید این فهرست اضافه شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، در دوره جاری شرکت‌های فولاد خراسان، بانک سینا، صنعتی دریایی ایران، سرمایه‌گذاری رنا و توسعه معادن روی از فهرست ۳۰ شرکت بزرگ واجد شرایط حذف و شرکت‌های حفاری شمال، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر)، سرمایه‌گذاری ملی ایران، تایدواتر خاورمیانه و ایران ترانسفو به شرکت‌های مشمول این شاخص اضافه شد.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ، شاخصی است که به‌صورت میانگین وزنی و براساس سهام شناور آزاد محاسبه شده و عملکرد ۳۰ شرکت بزرگ پذیرفته‌شده در بورس تهران را اندازه‌گیری می‌کند.

از سوی دیگر انتخاب شرکت‌ها براساس ارزش بازار و معیارهای نقدشوندگی انجام می‌شود و این شاخص سهام ۳۰ شرکت از میان ۱۰۰ شرکت بزرگ بورس تهران که حداقل ۳ ماه از پذیرش و معامله آنها در بورس گذشته باشد، ارزش ماهانه معاملات آن در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد میانگین ارزش ماهانه معاملات ۱۰۰ شرکت بزرگ در همان دوره باشد و درصد سهام شناور آن کمتر از ۱۰ درصد نباشد را شامل می‌‌شود.