گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را با افزایش قیمت سهام اغلب شرکت‌های معامله‌شده آغاز کرد.

روز گذشته شرکت‌های مرجان‌کار، بالاست، لیزینگ ایرانیان، بیمه دی، سبحان دارو، عمران و توسعه شاهد به همراه گواهی تسهیلات مسکن در دوره‌های مهر، آبان و آذرماه شاهد معامله سهام خود در بازار اول فرابورس بودند که تمامی شرکت‌های مزبور، بازار را با رشد قیمت سهام خود ترک کردند.
بر این اساس شرکت‌های مرجان‌کار و بالاست هر کدام با 5 درصد رشد قیمت، بیشترین افزایش نرخ را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند. همچنین نمادهای «وایران»، «ودی» و «سبحان» نیز هر کدام به ترتیب 7/3 درصد، 24/2 و 03/2 درصد افزایش نرخ را تجربه کردند.گواهی تسهیلات مسکن مهر، آبان و آذرماه نیز در بازار دیروز به ترتیب 7 هزار و 706 ریال، 8 هزار و 186 ریال و 8 هزار و 91 ریال افزایش قیمت یافتند. این در حالی است که شرکت‌های کویرتایر، همراه اول و تجارت الکترونیک پارسیان با افت قیمت به کار خود پایان دادند. بر این اساس نمادهای معاملاتی «پکویر»، «همراه» و «رپارس» به ترتیب 34/4 درصد، 96/1 درصد و 78 صدم درصد کاهش را تجربه کردند. در مجموع دیروز بیش از 14 میلیون و 93 هزار سهم در 7 هزار و 799 مرتبه میان سهامداران فرابورس دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم 171 میلیارد و 682 میلیون ریال رسید. در این روز نماد معاملاتی «سبحان» با حجم دو میلیون و 92 هزار سهم، ارزشی معادل 54 میلیارد و 201 میلیون ریال را کسب کرد. همچنین نماد معاملاتی همراه اول با حجم
دو میلیون سهم و ارزش ۳/۸۱ میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد. شرکت همراه اول و تجارت الکترونیک پارسیان غایب بازار دیروز بودند و معامله‌ای در این بازار نداشتند. از سوی دیگر روز گذشته تعداد ۹۷۸ هزار و ۷۸۰ حق‌تقدم تجارت الکترونیک پارسیان در اولین روز حضور در فرابورس به قیمت پایه ۵ هزار و ۶۸۰ ریال دادوستد شد و ارزشی معادل ۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال روانه بازار کرد.
همچنین در این روز بیش از یک میلیون و 793 هزار سهم «وایران» به قیمت هر سهم یک هزار و 906 ریال و به ارزش کل سه میلیارد و 418 میلیون ریال معامله شد. ارزش معاملات بیمه دی نیز در این روز به رقم 8 میلیارد و 818 میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از معامله 4 میلیون و 600 هزار سهم «ودی» در میان سهامداران فرابورسی بود. در بازار اوراق مشارکت فرابورس نیز روز گذشته تنها گواهی سپرده سعدی دادوستد شد. بر این اساس تعداد 350 برگه از گواهی یادشده به ارزش 362 میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
مجمع «سیمان سبزوار»
از سوی دیگر مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان سبزوار برگزار می‌شود. بر این اساس شرکت سیمان سبزوار مجمع عمومی عادی سالانه خود برای سال‌مالی منتهی به پایان شهریورماه 89 را برگزار می‌کند. این مجمع در تاریخ 5 شنبه 30 دی‌ماه سال‌جاری و در شهر سبزوار تشکیل می‌شود.