سنا - نرم‌افزار معاملات بر خط (آنلاین) در چهارمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی رونمایی شد. مدیر عامل شرکت تدبیرپرداز که طراحی این نرم‌افزار را بر عهده دارد، در این خصوص گفت: با عرضه نرم‌افزار معاملات آنلاین، تحول عظیمی در بازار سرمایه رخ می‌دهد. با این نرم‌افزار، سرمایه‌گذاران و افراد جدیدی که تمایل به حضور در بازار سرمایه را دارند، در لحظه، وارد بازار شده و دسترسی به بازار سرمایه به طور چشمگیری تسهیل می‌شود.

موسوی معتقد است این نرم‌افزار منجر به پویایی و رقابت بین کارگزاران شده تا در ارائه خدمات از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: حضور عموم مردم در این نمایشگاه نشان از ایجاد علاقه و تمایل برای ورود سرمایه‌گذاران و جذب نقدینگی جدید در بازار سرمایه است.

در همین حال عضو هیات‌مدیره گروه رایانه تدبیرپرداز با اشاره به ماده ۷ دستورالعمل معاملات برخط، گفت: افراد برای انجام معامله باید از سطحی از دانش برخوردار باشند. در معاملات آنلاین، سفارش خرید، کنترل حساب مشتری و ارسال به هسته معاملات در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد، به این ترتیب معاملات آنلاین یکی از پرطرفدارترین معاملات در جهان است.

هومن منصور افزود: معاملات آنلاین بستری فراهم می‌کند که تعداد زیادی از افراد جذب بازار سرمایه شده و حجم معاملات افزایش یابد و زمانی که حجم معاملات افزایش می‌یابد، نقدشوندگی بالا رفته و بازار شفاف می‌شود.

وی اضافه کرد: معاملات آنلاین در آمریکا در سال ۱۹۹۵، در کره جنوبی در سال ۱۹۹۷ و در عربستان در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد. این در حالی است که در کشور عربستان، معاملات آنلاین از ۸۰۰ معامله در روز در سال ۲۰۰۰ به ۸۰۰ هزار معامله در سال ۲۰۰۷ رسید.

وی پیش‌بینی کرد: با راه‌اندازی معاملات آنلاین، سهامداران فعال ۱۰۰ هزار نفری بورس در کشور به سطح میلیونی برسد.