مهر - معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: سهام شرکت‌هایی که تا پایان امسال واگذار نشوند، در فهرست واگذاری سهام سال آتی گنجانده خواهند شد. سید مهدی عقدایی افزود: امسال سهام حدود ۴۲۰ شرکت دولتی در فهرست واگذاری‌ها قرار داشت که بخشی از آنها واگذار شدند و بخش دیگری هنوز باقیمانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال بخشی از سهام باقیمانده عرضه خواهد شد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون سهام حدود ۱۰۷ شرکت واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهام شرکت‌هایی که تا پایان امسال واگذار نشوند، در فهرست واگذاری سهام سال آتی گنجانده خواهند شد و بودجه پیش‌بینی شده را محقق می‌کنیم.

عقدایی عنوان کرد: به‌تازگی با واگذاری سهام چند نیروگاه به میزان چند هزار میلیارد تومان به روش مزایده بخش عمده‌ای از بودجه پیش‌بینی شده برای سازمان خصوصی‌سازی در سال‌جاری محقق شد.

پذیرش ملی حفاری

معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام شرکت ملی حفاری عنوان کرد: قرار است که تا اول اسفندماه امسال تمامی مدارک لازم برای واگذاری سهام شرکت ملی حفاری به بورس ارائه شود و بورس نیز حداکثر تا ۱۵ اسفندماه امسال پذیرش سهام این شرکت را بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر عرضه سهام شرکت ملی حفاری تا پایان امسال در بورس، تصریح کرد: ۵ درصد سهام این شرکت برای کشف قیمت در بورس در پایان سال عرضه می‌شود.عقدایی بهترین روش واگذاری‌های عرضه‌های اولیه در بورس را روش فعلی دانست و تاکید کرد: اگر روش واگذاری‌ها براساس دستورالعمل‌ها و مصوبات تغییر کند، سازمان خصوصی‌سازی نیز بر اساس روش‌های اعلام شده و قانونی عمل خواهد کرد.