نسخه جدید نرم‌افزار ره‌آورد نوین با امکانات ویژه عرضه شد

ویرایش سوم نرم‌افزار ره آورد نوین، محصول شرکت مشاوران و برنامه نویسان نوین ایده (مبنا)، پس از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه آماده عرضه عمومی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.mabnacorp.com و بخش ثبت‌نام از نسخه رایگان این بسته استفاده کنند. این ویرایش از نرم‌افزار شامل تغییراتی اساسی در بسته گزارش‌های بازار، تحلیل تکنیکی، تحلیل بنیادی و مدیریت سبد دارایی‌ها می‌شود.

مهرداد رجبی، مدیرعامل شرکت مبنا، ساده‌تر کردن فعالیت در بخش تحلیل تکنیکی نرم‌افزار و امکان جابه‌جایی اطلاعات به نرم‌افزارهای مختلف، امکان تحلیل کامل اطلاعات مالی شرکت‌ها از سال ۱۳۶۸ تاکنون و رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس ارزش ذاتی آنها و ایجاد امکان مدیریت کامل سبد دارایی‌ها شامل دارایی‌های داخل و خارج از بورس اوراق بهادار مطابق با آخرین استاندارد سبد گردانی معرفی شده در بازار بورس اوراق بهادار را از جمله مهم‌ترین تغییرات اعمال شده بر روی نرم‌افزار ره آورد نوین دانست.

او درباره مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در بخش تکنیکی گفت: در این ویرایش کاربران به سادگی می‌توانند در محیطی کاملا فارسی و منعطف و با ابزارهای پیشرفته، به تحلیل تکنیکی اطلاعات شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، فرابورس، شاخص‌ها، قیمت جهانی فلزات، فلزات گرانبها، نفت و... بپردازند. ترسیم نمودار در قالب زمانی (time frame) کمتر از روز از جمله ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه و ...، امکان تعدیل قیمت سهام در زمان تقسیم سود شرکت‌ها و افزایش سرمایه، اندیکاتورهای جدید از جمله ایچی موکو،‌هارلن و ... از جمله امکانات اضافه شده به این بخش از نرم‌افزار است.

وی تاکید کرد: در نگارش جدید نرم‌افزار، امکان انتقال اطلاعات به نرم‌افزارهای تکنیکی دیگر در طول ساعت معاملات افزوده شده است. محاسبه میزان بازدهی شرکت‌ها، ریسک آنها، ضریب همبستگی سهام به نسبت بازار و شاخص‌ها، ضریب همبستگی سهام به نسبت یکدیگر، از امکانات ویژه‌ای بسته بنیادی نرم‌افزار به شمار می‌رود.

به گفته رجبی، کاربران این بسته از نرم‌افزار می‌توانند با استفاده از گزارش رتبه‌بندی شرکت‌ها، شرکت‌های بورس را بر اساس عوامل ذاتی رشد، رتبه‌بندی کنند.

مدیرعامل شرکت مبنا در خصوص بسته سبد دارایی نرم‌افزار ره آورد، با اشاره به اینکه این نرم‌افزار، نرم‌افزاری هوشمند جهت مدیریت و نگهداری بهینه سبد دارایی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی است، گفت: تغییرات جدید در این بسته شامل نگهداری سبد دارایی شرکت‌های خارج بورس، فرابورس و اوراق مشارکت، محاسبه میزان ریسک و بتای سبد و وضعیت سهام وثیقه است. همچنین خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نسخه‌های تکمیلی ویرایش جدید عرضه خواهد شد.

رجبی اظهار داشت: این بسته از نرم‌افزار که بر اساس آخرین استاندارد سبد گردانی بورس اوراق بهادار طراحی و تولید شده است، تسهیل‌گر فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در امر نگهداری و مدیریت سبد دارایی‌هایشان است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۱۴ دی‌ماه لغایت ۱۸ دی‌ماه در چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، خصوصی‌سازی، سالن ۳۸ غرفه ۶۳ از محصولات شرکت مبنا بازدید کنند.