سنا - دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: پایین بودن ریسک در بازار سهام نسبت به بازار ارز، نقدینگی بالای آن نسبت به بازار مسکن و وسعت بازار سرمایه نسبت به بازار طلا از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاری در این بازار را مطلوب‌تر و پر بازده‌تر کرده است. شاپور محمدی، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بازار ارز به دلیل بالا بودن میزان عرضه در آن، بازار خوبی نیست و حجم کنترل‌های آن به حدی قوی است که این بازار در کوتاه‌مدت تقویت نمی‌شود. وی با اشاره به احتمال تغییر وضعیت بازار ارز در بلندمدت افزود: در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری، بازار سهام است، زیرا از نظر روانی و حجم معاملات در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بازار سهام به این دلیل مطلوب‌تر از بازار ارز است که نوسانات کمتری به نسبت بازار ارز دارد، شفاف‌تر است و افراد عادی با بهره‌گیری از متخصصان بورسی، به راحتی می‌توانند وارد بازار شوند و شاهد ریسک کمتری باشند.

محمدی با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم، کفاف سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازدهی بازار سهام نسبت به بازار مسکن بالاتر است و در صورتی که فردی نیاز به نقدینگی داشته باشد به راحتی می‌تواند آن را تامین کند؛ بنابراین مطلوبترین بازار برای سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، بازار سهام است.