سنا - یک کارگاه بورس گفت: نمایشگاه بازار سرمایه باعث افزایش اطلاعات مردم و رشد سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

علیرضا قیایی، درباره برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی گفت: برگزاری نمایشگاه می‌تواند محلی برای ارتقای سطح معلومات مردم و فعالان بازار سرمایه باشد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با بورس، نحوه محاسبه سود و تحلیل وضعیت شرکت‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند باعث شود، سرمایه‌گذاران با دید بازتری وارد بازار شوند.

به گفته قیایی مردم در نمایشگاه می‌توانند با نحوه خرید و فروش سهام آشنا شوند و به بورس به عنوان یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری در کنار سایر بازارها نگاه کنند.

مدیرعامل کارگزاری آزمون بورس با اشاره به اینکه تعداد سرمایه‌گذاران فعال بازار باید افزایش یابد، گفت: برای افزایش تعداد کدهای فعال بازار، اقدامات لازم باید صورت گیرد که با برپایی نمایشگاه و اطلاع‌رسانی در زمینه بازار سرمایه می‌توان نسبت به افزایش سرمایه‌گذاران اقدام کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه بازار سرمایه اطلاعات مردم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مردم سرمایه‌های خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته مدیرعامل کارگزاری آزمون بورس، آشنا بودن مردم با بازار سرمایه از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کرده و باعث جذب سرمایه‌گذاران جدید به بورس می‌شود.

قیایی تصریح کرد: دربرگیری بازار سرمایه در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار کم است، اما در طول سال‌های گذشته برپایی نمایشگاه سبب افزایش حجم سرمایه‌گذاران شده است.