فارس - معاون شرکت بورس از عرضه ۵ درصد سهام شرکت فولاد آلیاژی در اواخر این هفته یا اوایل هفته بعد خبر داد. محمدرضا رستمی، با اشاره به مصوبه ‌۱۱ مهر سال‌جاری هیات پذیرش اوراق بهادار که با پذیرش شرکت فولاد آلیاژی همراه بود، اظهار داشت: با توجه به احراز موارد تعیین شده در مصوبه مزبور، نام این شرکت با نماد معاملاتی «فولاژ (Folaj)» در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان چهارصد و پنجاه و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «ساخت فلزات اساسی» گروه و طبقه‌ «ساخت آهن و فولاد اساسی» در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شده است. رستمی با بیان اینکه مشاور پذیرش و کارگزار عرضه‌کننده سهام این شرکت، کارگزاری بانک صادرات بوده و امیدنامه پذیرش و درج این شرکت به همراه آخرین اطلاعات جهانی صنعت فولاد در سایت ایران بورس درج شده، در برابر این سوال که عرضه اولیه سهام این شرکت چه زمانی با چند درصد از سهام انجام می‌شود؟ پاسخ داد: انتظار می‌رود اواخر هفته‌جاری یا اوایل هفته آینده و شاید یکشنبه آینده ۵ درصد از سهام این شرکت معادل ۶۵ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم در تابلوی فرعی بازار اول معاملات عرضه شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی سود هر سهم فولاد آلیاژی برای سال‌مالی جاری ۱۶۹ ریال اعلام شده است.

به گفته معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس، سهامداران عمده این شرکت شامل سهام عدالت با ۴۶/۳۹ درصد، سرمایه‌گذاری غدیر با ۹/۳۴ درصد، صندوق بازنشستگی فولاد با ۲۲ و سرمایه‌گذاری آبان با دو درصد هستند که در روز عرضه اولیه سرمایه‌گذاری غدیر بیش از ۴۰ میلیون سهم و صندوق بازنشستگی فولاد بالغ بر ۲۵ میلیون و ۱۴۵ هزار سهم فولاد آلیاژی را واگذار می‌کنند.