گروه بورس - سهام شرکت همراه اول فردا عرضه می‌شود.

مدیرعامل فرابورس در آستانه عرضه این سهام به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که هنگام خرید، نگاه اقتصادی داشته باشند و از تصمیم‌های هیجانی دوری کنند. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، مصطفی امید قائمی افزود: با توجه به زمان باقی مانده تا عرضه اولیه سهام شرکت همراه اول در فرابورس، متقاضیانی که تاکنون اقدام به خرید سهام در بازار سرمایه نکرده‌اند یا کد سهامداری فعال ندارند، با مراجعه به کارگزاران فرابورس اقدام به دریافت و فعال‌سازی کد سهامداری خود کنند تا در روز عرضه به دلیل نداشتن کد، مشکلی برای آنها ایجاد نشود. وی با تاکید بر اینکه برای خرید سهام در فرابورس به طور حتم باید کد سهامداری داشته باشند، ادامه داد: با ارائه رونوشت صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و اصل این دو مدرک برای انطباق، کارگزاران برای آنها کد سهامداری اخذ می‌کنند. به گفته امید قائمی ۵ درصد سهام همراه اول به تعداد ۱۱۳میلیون و ۲۵۰ هزار سهم در بازار اول فرابورس کشف قیمت خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای خرید سهام باید وجوه خود را به حساب شرکت‌های کارگزاری واریز کرده و برای خرید سهام به طور حتم دستور خرید را به طور کامل تکمیل کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه معاملات فرابورس، سرمایه‌گذاران باید در دستور خرید، دامنه قیمت خود را محدود کنند تا از بروز مشکلات احتمالی و اختلاف نظر آتی جلوگیری شود. البته کارگزاران هم موظف هستند بر اساس ماده ۵۳ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، فقط در دامنه‌های قیمت، خرید انجام دهند.

امید قائمی به سهامداران و معامله‌گران توصیه کرد از رفتارهای هیجانی بپرهیزند و با مطالعه امیدنامه و بررسی ریسک‌های مرتبط با این سرمایه‌گذاری در کنار در نظر گرفتن بازه قیمتی مشخص و توجیه‌پذیر برای خود، اقدام به خرید سهام کنند.

مدیرعامل فرابورس در ادامه از اختصاص سهمیه ویژه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در این عرضه خبر داد و گفت: در راستای گسترش فرهنگ سواد مالی و اهداف بورس، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای هر ایستگاه کاری ۱۶۵ هزار سهم سهمیه تخصیص یافته است، اما این سهمیه باید به کد معاملاتی صندوق تخصیص یابد در غیر این صورت و خرید «ددد»، کل سهمیه خرید آن ایستگاه باطل می‌شود. همچنین مدیران صندوق‌ها توجه داشته باشند؛ باید به محدودیت‌های مندرج در اساسنامه و امیدنامه در خصوص حداکثر میزان مجاز خرید یک سهم اقدام به خرید کنند.

یادآور می‌شود کارگزار عرضه‌کننده این سهام، شرکت کارگزاری امین آوید است.