گروه بورس - بورس آتی روز گذشته شاهد یک روز تاریخی در حجم و ارزش معاملات بود. به گزارش خبرنگار ما دیروز 151 قرارداد به ارزش سه میلیارد و 521 میلیون و 78 هزار ریال در بورس آتی دادوستد شد...

که «وغدیر» اسفندماه صدرنشین بیشترین حجم و ارزش معاملات بود و معامله ۱۰۰ قرارداد «وغدیر» اسفندماه در حالی رقم خورد که به نظر می‌رسد در این حجم معامله باید دو طرف خریدار و فروشنده اشخاص حقوقی باشند؛ چراکه این تعداد قرارداد در یک دقیقه معامله شد که نشان از مذاکره بین خریدار و فروشنده برای جابه‌جایی دو میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در نماد «وغدیر» اسفندماه داشت. این در حالی است که فروشنده نیز قطعا آربیتراژ خواهد کرد و سهام را در اختیار دارد.
به این ترتیب «وغدیر» اسفندماه به یک باره شاهد بازگشایی 100 موقعیت بود که افزایش 144 ریالی قیمت تسویه این نماد را موجب شد.
بر این اساس قیمت تسویه «وغدیر» اسفندماه با نوسان مثبت ۹۹/۳ درصدی به مبلغ سه هزار و ۷۵۳ ریال رسید. بازار دیروز آتی تحت‌تاثیر معامله غدیر هیجان معامله‌گران را در پی داشت به گونه‌ای که ۵۱ قرارداد در نمادهای دیگر معامله شدند. ۱۳ قرارداد «کچاد» اسفندماه با رشد ۳۸ ریالی قیمت تسویه و یک قرارداد «وکار» اسفندماه که بدون تغییر قیمت بود، دیگر نمادهای مثبت دیروز بورس آتی بودند.
از سوی دیگر سه نماد معامله‌شده دیروز در درصدهای منفی دادوستد شدند. معامله 10 قرارداد «اخابر» اسفندماه با کاهش 26 ریالی قیمت تسویه همراه بود. همچنین «فملی» اسفندماه بعد از چند روز متوالی شاهد روزی منفی بود که معامله 26 قرارداد از این نماد شاهد کاهش 100 ریالی قیمت تسویه بود.
هر چند به نظر خریدار این نماد ارزندگی لازم برای خریدار دارد و می‌تواند جذابیت قیمتی لازم را برای معامله‌گران به همراه داشته باشد. «وکار» دی‌ماه نیز معامله یک قرارداد را با کاهش ۵۸ ریالی قیمت تسویه تجربه کرد. قیمت‌های تسویه «اخابر» اسفند، «فملی» اسفند و «وکار» دی‌ماه به ترتیب در مبالغ سه هزار ریال، ۹ هزار و ۳۹۶ ریال و ۴ هزار و ۱۵۰ ریال بسته شدند.