شرکت بیمه دی (سهامی عام) با ارسال نامه‌ای به گروه بورس روزنامه دنیای اقتصاد به سوالات یکی از سهامداران که پیش از این در ستون «صدای سهامدار» مطرح شده بود، پاسخ داد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: - همان گونه که استحضار دارند جلسه مجمع عمومی شرکت به منظور استماع گزارش هیات‌مدیره و نیز گزارش بازرس قانونی طبق مقررات اساسنامه در تاریخ ۳۰/۰۴/۱۳۸۹ تشکیل، لیکن به لحاظ عدم‌اتخاذ تصمیم درخصوص تمامی موارد دستورجلسه و ضرورت رفع مشکلاتی که تقریبا کلیه سهامداران در جریان آن قرار داشته‌اند پس از چندین بار اعلام تنفس، نهایتا در تاریخ ۱۱/۰۷/۱۳۸۹ به منظور تصویب موارد باقیمانده از مجامع قبلی تشکیل گردید و سود متعلقه به سهام در سال‌مالی ۱۳۸۸ که حساب‌های آن تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و توسط بازرس قانونی شرکت به تایید رسیده بود تقسیم گردید. بنا به مراتب سود موردنظر سهامدار محترم مربوط به دوره سال‌مالی ۱۳۸۸ بوده و ربطی به پیش‌بینی EPS در دوره مالی منتهی به پایان سال ۱۳۸۹ ندارد.

- درخصوص پیش‌بینی EPS مربوط به سال ۱۳۸۹ نیز همان‌گونه که سهامداران محترم حاضر در مجمع در جریان قرار گرفته‌اند، یادآور می‌شود که این پیش‌بینی‌ها برای شرایط عادی بوده و با توجه به اینکه فرآیند افزایش سرمایه شرکت به دلیل مشکلات پدید آمده به طول انجامیده و عملا منابع مالی ناشی از این افزایش سرمایه با تاخیری شش ماهه از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۳۸۹ در اختیار شرکت قرار گرفت؛ بنابراین همین امر خود مشکلات متعددی را پدید آورد و در نتیجه پیش‌بینی EPS اعلامی در مجمع بر اساس سرمایه قبلی و مقایسه عملکرد و EPS سال‌مالی گذشته با نیمه نخست‌ سال‌جاری صورت پذیرفت. این در حالی است که اغلب قراردادهای مهم این شرکت براساس عرف موجود در صنعت بیمه، در سه ماهه پایانی سال‌جاری محقق خواهد شد و به همین دلیل از منظر دست‌اندرکاران صنعت بیمه از فصل پایانی سال به عنوان فصل بیمه یاد می‌شود.

تاکید مجدد این نکته ضروری است که بنا به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده شرکت بیمه دی امیدوار به حضور موثر و پویا در بازار بیمه کشور در سه ماهه پایانی سال‌جاری می‌باشد.

لازم به ذکر است که یکی از شروط اصلی پذیرش شرکت‌های تجاری در سازمان بورس، شفافیت در عملکرد مالی آنها می‌باشد و پذیرش این شرکت در فرابورس و نظارت‌های دوره‌ای بر عملکرد شرکت از طرف آن سازمان موید همین شفافیت است.

- در خاتمه همان گونه که ملاحظه می‌فرمایید، به نظر می‌رسد که اظهارات سهامدار محترم صدرالاشعار براساس عدم اطلاع‌ از تفاوت تصمیمات متخذه برای عملکرد مالی سال ۱۳۸۸ با عملکرد سال‌مالی جاری (۱۳۸۹) و استقلال دوره‌های مالی مزبور از این حیث بوده و امید است مطالب عنوان شده براساس حسن‌نیت مشارالیه و فارغ از روش‌های موجود در بازار سرمایه مطرح شده باشد.

- بدیهی است این شرکت و مدیران آن به‌ویژه اشخاص مورد اشاره در اظهارات سهامدار مذکور حق طرح و تعقیب موضوع در مراجع صالحه قضایی را برای خود محفوظ می‌دارند.