فارس - معاون شرکت بورس از برنامه آماده‌سازی و پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سه شرکت وابسته به کشتیرانی تا پایان سال خبر داد. محمدرضا رستمی در پاسخ به این سوال که با توجه به باقی ماندن کمتر از ۴ ماه از سال‌جاری چه شرکت‌هایی در نوبت آماده‌سازی و پذیرش یا عرضه سهام قرار دارند؟ اظهار داشت: هلدینگ مشمول اصل چهل و چهاری پتروشیمی خلیج فارس یکی از این شرکت‌ها است که در محله نهایی شدن ساختار مالی قرار دارد. این هلدینگ در چند نوبت با تغییراتی در پرتفوی مواجه شده و تعداد شرکت‌های آن از ۱۲ به ۱۵ شرکت افزایش یافته است. وی ادامه داد: انتظار می‌رود بعد از نهایی شدن ساختار مالی، شرایط پذیرش در بورس هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (که مهم‌ترین شرکت باقی مانده مشمول اصل ۴۴ است)، تا پایان سال فراهم شود.

رستمی با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر ۱۰۰ درصد دو شرکت پالایشگاهی آبادان و بندرعباس در اختیار دولت قرار گرفته، ادامه داد: شرکت‌های پالایشگاهی اراک، شیراز، تهران و کرمانشاه هم در فهرست واگذاری سهام قرار دارند.

معاون شرکت بورس در رابطه با درخواست پذیرش در بورس ۶ شرکت کشتیرانی والفجر، سرمایه‌گذاری کشتیرانی، حمل‌و‌نقل ترکیبی کشتیرانی، کشتیرانی جنوب - خط ایران و ‌کشتیرانی دریای خزر هم توضیح داد: مدیرعامل شرکت کشتیرانی به طور جدی پیگیر پذیرش این شرکت‌ها است. در این رابطه برای پذیرش در بورس و احتمالا عرضه سهام سه شرکت از ۶ شرکت فوق برنامه‌ریزی کرده‌ایم.