فرید هلالات- قیمت سهام شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دنبال تشکیل سیگنال Top Failure Swing در RSI در محدوده 410 تومان به سقف رسیده و در نهایت با تشکیل الگوی سر و شانه سقف تا محدوده فعلی افت کرده است.

این طور به نظر می‌رسد که هدف کلاسیک الگوی مزبور در محدوده ۳۱۳ تومان قرار دارد. از سوی دیگر ورود عدد RSI به محدوده زیر ۳۰ نشانه‌ای از هیجان فروشندگی در بازار سهام شرکت است. این در حالی است که نوسانات هیستوگرام‌های MACD می‌تواند به تشکیل واگرایی مثبت منجر شود.
در مجموع چنین شرایطی می‌تواند بازار سهام شرکت را در وضعیت اشباع فروش قرار دهد. در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که سهام شرکت در محدوده کف یا در نزدیکی کف بازار قرار دارد. با توجه به اینکه هدف کلاسیک الگوی سر و شانه سقف در محدوده 313 تومان قرار دارد احتمال حمایت از سهام شرکت و در نهایت تشکیل حفره بالا است. اولین حمایت مهم در محدوده 326 تومان قرار دارد. در این محدوده، بازار از حمایت تصحیح 50 درصد و میانگین متحرک 100 روزه برخوردار است. سطوح 317 - 313 تومان و نیز 306 - 300 تومان نیز سطوح مهم بعدی به شمار می‌روند. چنانچه قیمت با شیب تندی افت کند به طوری که سیگنال واگرایی مثبت در MACD از دست برود؛ بهتر است به انتظار شکست صعودی مرز 30 در RSI و تغییر محسوس حجم معاملات بود.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.