سنا - نایب‌رییس کانون کارگزاران بورس گفت: نهادهای دارای مجوز در چارچوب قوانین بورس و بر طبق استاندارد سازمان فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اگر تخطی از جانب آنها صورت گیرد به شکل قانونی می‌توان آن را پیگیری کرد. عباس دهقان در خصوص بهره‌گیری از نهادها و کارگزاری‌های دارای مجوز اظهار داشت: کلیه فعالان حرفه‌ای بازار خود می‌توانند تفاوت بهره‌گیری از مشاوره نهادهای دارای مجوز و بدون مجوز را به خوبی تمییز دهند؛ چراکه می‌دانند با بهره‌گیری از خدمات نهادهای دارای مجوز، از اعتماد بیشتری در سرمایه‌گذاری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: تنها افرادی که اطلاعات دقیقی از بازار ندارند ممکن است از این قبیل نهادهای بدون مجوز استفاده کنند که این مساله ریسک بالایی را به همراه دارد.

نایب‌رییس شورای کانون کارگزاران بورس در خصوص دعوت از مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس گفت: متولیان قبل از هرگونه اقدام برای دعوت از مردم برای حضور در بازار سرمایه، باید اطلاع‌رسانی درست و کافی انجام دهند تا مردم با آگاهی و اطمینان بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

دهقان با اشاره به نقش نهاد‌های مشاوره‌ای در جذب سرمایه‌ها به بورس تصریح کرد: به طور کلی اگر بخواهیم طیف وسیعی از افراد را به سمت بورس سوق دهیم که با مشکلات و ریسک کمتری روبه‌رو باشند و به راحتی سرمایه‌گذاری کنند نیازمند نهادهای مشاوره‌ای قوی دارای مجوز از سازمان بورس هستیم.

به گفته وی وجود نهادها و کارگزاری‌های دارای مجوز برای بازار و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد بورس شوند مفید است و از آسیب‌های موجود در بورس جلوگیری می‌کند.