گروه بورس - زهرا مجتهد: دیروز فرابورس پذیرای تازه‌واردی دیگر بود.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار روز گذشته نماد معاملاتی تسهیلات بانک مسکن برای آبان‌ماه آغاز به کار کرد. این امر در حالی رخ داد که فعالان بازار در ماه گذشته انتظار ورود این اوراق را به بازار داشتند. با توجه به اینکه در آذرماه به سر می‌بریم؛ اوراق تسهیلات بانک مسکن آذرماه باید مورد دادوستد قرار می‌گرفت که برخلاف انتظار بازار، فعلا اوراق آبان‌ماه به بازار راه یافته است.
در همین رابطه مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس در خصوص تاخیر در گشایش نمادهای تسهیلات بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن این اوراق را براساس مانده حساب هر دوره تخصیص می‌دهد که این امر در پانزدهم هر ماه به انجام می‌رسد. وی افزود: بنابراین تا اتمام این مرحله در بانک و ورود اوراق به فرابورس حدود 15 تا 20 روز زمان نیاز دارد و همین امر موجب شده است که در فرابورس امتیاز ماهانه تسهیلات مسکن با تاخیر گشایش نماد مواجه شود. وی یادآور شده که در ماه‌های آینده به این روند سرعت بخشیده خواهد شد.
این اوراق در روز گذشته در دو دفعه معامله و با حجم ۴۰ برگه به ارزش ۳۲ میلیون ریال معامله شد. سررسید این اوراق تا آبان‌ماه دو سال آینده همچنین اوراق تسهیلات مسکن مهرماه در ۲۳۷ دفعه، با حجم سه هزار و ۸۲۵ برگه و به ارزش سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال دادوستد شد که این دو نماد یادشده تنها نمادهای مثبت بازار دیروز بودند.
ارزش معاملات فرابورس روز گذشته از دادوستد دو میلیون و 406 هزار و 166 سهم، به رقم 9 میلیارد و 323 میلیون ریال رسید. در این روز معادل 13 میلیون ریال از سهام کویرتایر، 523 میلیون ریال از سهام لیزینگ ایرانیان، یک میلیارد و 65 میلیون سهم از عمران و توسعه شاهد و یک میلیارد و 605 میلیون ریال از سهام تجارت الکترونیک پارسیان در بازار معامله شد.
علاوه‌بر این بیمه دی با مبادله ۵/۱ میلیون سهم و مرجان‌کار با مبادله یک هزار و ۷۹۹ سهم هر یک به ارزش ۹/۲ میلیارد ریال و ۴ میلیون ریال روز کاری گذشته را پشت‌سر گذاشتند.