ایلنا - سامانه بورس همراه در همایش ملی «نقش بازار سرمایه در تامین مالی» که ۲۹ آذرماه در تهران برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، ذخیره کردن این نرم‌افزار رایگان بوده و امکان استفاده از آن برای عموم وجود دارد. سعید مستشار با اشاره به اینکه کاربران فقط باید هزینه پیامک‌های ارسالی خود را پرداخت کنند، تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مخابرات، هزینه پیامک‌های ارسالی کاربران بر روی قبوض تلفن همراه محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه استفاده از این نرم‌افزار نیازی به هزینه شارژ اولیه ندارد، تصریح کرد: در فاز اول، نسخه پیام کوتاه این نرم‌افزار رونمایی می‌شود و با فاصله کمی، نسخه مبتنی بر GPRS به بازار عرضه خواهد شد. مستشار خاطرنشان کرد: کاربران با ارسال یک پیام کوتاه می‌توانند آخرین اطلاعات یک شرکت خاص یا اطلاعات بازار را دریافت کنند.

وی درباره یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه، گفت: چنانچه سهام شرکت جدیدی در بازار عرضه شود، شرکت‌های جدید هم در فهرست قرار گرفته و اطلاعاتشان به روز می‌شود.

مستشار گفت: با توافق صورت گرفته بین سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در فاز دوم، اطلاعات سهامداری خود افراد هم پیاده‌سازی شده و سهامداران می‌توانند سبد سهام خود را مشاهده کنند. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: البته در حال حاضر هم سهامداران می‌توانند پرتفوی دلخواه را تشکیل داده و به صورت لحظه‌ای، نوسان ارزش کل سبد و همچنین ارزش سهام موجود در سبد را براساس دامنه هشدار تعریف شده، مشاهده و هشدارها و پیغام‌های موردنیاز را به طور خودکار دریافت کنند. وی در ادامه تشریح ویژگی‌های سامانه همراه اول خاطرنشان کرد: مباحث آموزشی هم در این سامانه دیده شده است و همچنین بیش از ۵۰۰ مورد، مانند پیغام‌های ناظر بازار، NAV لحظه‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برترین‌های بازار (بیشترین افزایش و کاهش قیمت، بهترین عرضه و تقاضا، افزایش و کاهش ارزش بازار، نمادهای پربیننده در سامانه)، مقدار شاخص‌ها، حجم و ارزش معاملات، ارزش کل بازار و ... از طریق بورس همراه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.