گروه بورس - شرکت گلتاش برای سال‌مالی منتهی به آذرماه ۹۰ مبلغ یک هزار و ۲۰ ریال سود پیش‌بینی کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، گلتاش در حالی با ۹ درصد کاهش در مقایسه با سال مالی قبل سود یک هزار و ۲۰ ریالی پیش‌بینی کرده که فروش سال ۹۰ شرکت با ۴۶ درصد افزایش پیش‌بینی شده است. بر این اساس گلتاش درآمد حاصل از فروش سال‌مالی منتهی به آذرماه سال ۹۰ را به مبلغ ۶۵۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال پیش‌بینی کرده که عامل اصلی آن افزایش مقدار و نرخ فروش عنوان شده است.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی گلتاش برای دوره منتهی به آذرماه سال ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۴۶ درصد افزایش، قیمت تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۶۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴ درصد کاهش و سود خالص ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. شایان ذکر است که شرکت دلایل تغییر پیش‌بینی را افزایش مقادیر و نرخ فروش محصولات، افزایش نرخ خرید مواد اولیه مصرفی و افزایش هزینه تسعیر ارز اعلام کرده است.

هیات‌مدیره گلتاش در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۸۰۰ ریال از سود عملکرد سال‌مالی ۹۰ را برای تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این در حالی است که در اولین برآورد، گلتاش برای سال‌مالی منتهی به آذرماه امسال مبلغ ۹۲۲ سود پیش‌بینی کرده بود که تاکنون یک هزار و ۱۲۰ ریال از این سود را برای هر سهم محقق کرده است.