گروه بورس - هدیه لطفی: بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را با موج آرامی آغاز کرد و در مجموع سه میلیون و 377 هزار سهم به ارزش 12 میلیارد و 825 میلیون ریال در این بازار معامله شد.

روز گذشته شرکت کویرتایر غایب بازار فرابورس بود. این در حالی است که شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان با ۰۴/۱ درصد و عمران و توسعه شاهد با ۲۲ صدم درصد بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.
در مقابل، شرکت‌های مرجان‌کار، بیمه دی و گواهی تسهیلات بانک مسکن بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. بر این اساس هر کدام از نمادهای مزبور به ترتیب 5 درصد، 84/2 درصد و 4 صدم درصد کاهش یافتند. همچنین سهام شرکت لیزینگ ایرانیان تغییر قیمتی نیافت و در همان نرخ یک هزار و 709 ریال معامله شد.
در این بازار نمادهای «رپارس»، «ودی» و گواهی بانک مسکن هر کدام در حدود ۲۷ صدم از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و به عنوان باارزش‌ترین سهام روز گذشته شناخته شدند. همچنین بیمه دی با حجم معاملاتی یک میلیون و ۸۷۹ هزار سهم، عنوان پرمعامله‌ترین سهم را نیز کسب کرد. ارزش معاملات «رپارس» و «ودی» معادل سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال و سه میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال بود.
از سوی دیگر شرکت‌های عمران و توسعه شاهد و لیزینگ ایرانیان در حالت تعادلی روز را سپری کردند، به طوری که 73 هزار و 741 سهم «ثعمرا» به ارزش یک میلیارد و 951 میلیون ریال معامله شد. قیمت هر سهم این شرکت در معاملات دیروز دو هزار و 773 ریال بود.
همچنین ارزش معاملات «وایران» معادل ۷۷۵ میلیون ریال اعلام شد که این رقم از معامله ۴۵۴ هزار سهم این شرکت در میان سهامداران فرابورسی صورت گرفت.