گروه بورس - افزایش مقادیر و نرخ فروش محصولات تولیدی موجب افزایش ۵۴۶ ریالی پیش‌بینی سود هر سهم نفت بهران شد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، نفت بهران درآمد هر سهم امسال را با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دو هزار و ۶۰۷ ریال پیش‌بینی کرده که با پوشش ۵۸ درصدی برای هر سهم تا پایان شهریورماه مواجه شد.

هیات‌مدیره نفت بهران در نظر دارد معادل ۷۰ درصد سود خالص سال‌مالی ۸۹ را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت جزئیات مبلغ ۳۰ میلیارد ریال درآمدهای متفرقه و مبلغ ۴۸ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال سایر درآمدهای عملیاتی را اعلام نکرده است.

مطابق بخشنامه «ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل» صادره توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ حاشیه سود (نسبت سود خالص قبل از مالیات به فروش) تکلیفی برای شرکت‌های تولیدی داخل کشور که محصولات آنها مشمول ضوابط تثبیت قیمت‌ها بوده است، ۱۷ درصد ابلاغ شده است. این در حالی است که حاشیه سود شرکت در سال‌مالی گذشته و پیش‌بینی سال ۸۹ به ترتیب ۲۷ و ۲۱ درصد است.

درآمد حاصل از فروش نفت بهران تا پایان شهریورماه با افزایش ۱۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به مبلغ دو هزار و ۴۸۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال رسید. اما سود محقق شده نفت بهران طی نیمه نخست امسال در حالی به مبلغ یک هزار و ۵۰۱ ریال رسید که با کاهش ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد.