سنا - یک کارگزار بورس گفت: به واسطه ارائه اطلاعات غلط و نادرست مشاوران سرمایه‌گذاری بدون مجوز به سرمایه‌گذاران، سرمایه‌هایی که وارد بورس می‌شود همواره با ریسک مواجه خواهند بود. قیایی ضمن اعلام این مطلب در خصوص اطلاعیه بورس به منظور استفاده نکردن سهامداران از مشاوران سرمایه‌گذاری بدون مجوز اظهار داشت: به طور قطع افرادی که تخصص کافی در زمینه سرمایه‌گذاری و معامله سهام در بورس نداشته باشند اگر در زمینه مشاوره وارد عمل شوند، موجبات ریسک و خطر برای سرمایه سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنند. قیایی افزود: به واسطه اطلاعات غلط و نادرست، سرمایه‌هایی که وارد بازار سهام می‌شود، دچار ریسک خواهند بود و برای جلوگیری از این اقدام باید اطلاع‌رسانی صحیح از طریق رسانه‌های تصویری و مکتوب انجام شود.

وی با اشاره به پیشنهاد کارگزاران به افراد عادی برای سرمایه‌گذاری در بورس گفت: همواره توصیه کارگزاران آن است که افراد ناآشنا و بدون تخصص، برای حضور در این بازار تخصصی از افراد حرفه‌ای بهره گیرند و در ابتدای امر اجازه دهند تا کارگزاران برای آنها خرید و فروش کنند یا از ابزار مناسب‌تری مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد ناآشنا با بورس باید تلاش کنند تا تنها از کسانی برای خرید و فروش سهام مشاوره بگیرند که مورد اطمینان و تایید سازمان بورس باشند تا سرمایه آنها دچار خطر و ریسک نشود.