سنا - در صورتی که نقدینگی حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از طریق بورس به سمت تولید سوق داده شود به طور قطع می‌تواند رونق و رشد تولید را پدید آورد.

عضو هیات‌مدیره شرکت بورس با بیان این مطلب افزود: در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها همه چیز بستگی به دولت دارد بدین معنا که اگر نقدینگی حاصل از اجرای این قانون به سمت تولید و بورس سوق داده شود به طور قطع می‌تواند رونق و رشد تولید را پدید آورد.

محمد رضا رهبر ادامه داد: به واسطه رونق پدید آمده از رشد تولید می‌توان تورم احتمالی را کاهش داد و این همان کمکی است که بورس می‌تواند به اجرای این قانون داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری حافظ با بیان اینکه این طرح طی مدت ۵ سال و به تدریج اجرا می‌شود، تصریح کرد: هر چند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه در کوتاه مدت وضعیت شرکت‌ها و دامنه سود آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما شرکت‌ها می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که در بلندمدت میزان سود خود را پوشش داده و تاثیر احتمالی را جبران کنند.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده دولت در خصوص ارائه تسهیلات ویژه به صنایع اظهار داشت: شرکت‌های بورسی در زمره بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور هستند که از این تسهیلات منتفع می‌شوند و این امر مانع از تاثیرپذیری منفی خواهد شد.