سنا - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس کل بیمه مرکزی، رییس سازمان خصوصی‌سازی و سایر مقامات ارشد بازار سرمایه، بازار پول و بیمه برگزار می‌شود، تازه‌ترین دستاوردهای بازار سرمایه ایران، از جمله سامانه بورس همراه و تالار مجازی بورس معرفی خواهد شد.

سعید مستشار با بیان این مطلب افزود: در این نمایشگاه ۴ روزه، نرم‌افزار «بورس همراه» به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که این حرکت، تحولی در بازار سهام کشور محسوب می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در ایام برگزاری نمایشگاه، به افتتاح سامانه «تالار مجازی بورس» همزمان با آغاز به کار نمایشگاه، اشاره کرد و گفت: همزمان با افتتاح تالار مجازی بورس، مسابقه ویژه‌ای نیز به مناسبت برگزاری چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی در محیط تالار مجازی برای علاقه‌مندان برگزار و به افرادی که در طول بازه زمانی تعریف شده در این مسابقه، بیشترین بازدهی را در تالار مجازی به‌دست آورند، جوایزی اهدا خواهد شد.

مستشار ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در طول برگزاری نمایشگاه، دوره‌های آموزشی متعددی با مشارکت شرکت‌های حاضر، به صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که در این میان می‌توان به دوره‌های آموزشی ویژه سنین مختلف شامل کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، اشاره کرد؛ به علاوه بسته‌های آموزشی متنوع، ازجمله بسته‌های آموزشی ویژه کودکان، همزمان با برگزاری نمایشگاه به بازدیدکنندگان اهدا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این بسته‌ها شامل کتاب‌های مختلف سنین مختلف به همراه لوح‌های فشرده آموزشی حاوی نمایشنامه‌های صوتی، انیمیشن و بروشور، پوسترهای و قلک‌های ویژه سرمایه‌گذاری است.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های خبری مدیران ارشد بازار سرمایه با نمایندگان رسانه‌های جمعی برای ارائه عملکرد و برنامه‌های آتی شرکت‌های تحت مدیریت خود و پاسخگویی سوالات آنها در جریان برگزاری چهارمین نمایشگاه بورس‌، بانک و خصوصی‌سازی خبر داد.

به‌گفته مستشار، امسال علاوه بر سازمان بورس و اوراق بهادار، سایر شرکت‌های فعال در بازار سرمایه شامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، فرابورس، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مدیریت فناوری، کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و ... نیز برنامه‌های متنوعی را برای ارائه در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه تدارک دیده‌اند؛ به علاوه تلاش شده است تا بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال، علاوه بر ارکان بازار سرمایه، از حضور موثر سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیز در راستای هرچه پربارتر کردن برنامه‌ها بهره‌مند شود.