گروه بورس - بازار آتی روز گذشته را بدون معامله سپری کرد.
به گزارش خبرنگار ما، دیروز نمادهای جدید به جمع نماد‌های بورس آتی اضافه شدند که هیچ معامله‌ای در این بازار صورت نگرفت.

هر چند کارشناسان بازار آتی در انتظار آغاز هفته مثبت‌تری در بورس آتی بودند، اما با وجود ثبت سفارش‌های خرید و فروش، هیچ معامله‌ای در بورس آتی انجام نشد تا معامله‌گران با توجه به شروع مثبت بازار در هفته جاری به معاملات بورس آتی نیز خوشبین‌تر شوند، اما هنوز بعد از تسویه قراردادهای آبان‌ماه معامله‌گران درخصوص قراردادهای ماه‌های آینده تصمیمات جدی اتخاذ نکرده‌اند.این در حالی است که قیمت تسویه نمادهای تازه وارد نیز در این بازار به ثبت رسید. بر این اساس قیمت تسویه «شخارک» دی‌ماه 12 هزار و 118 ریال و «شخارک» اسفند مبلغ 12 هزار و 286 ریال محاسبه شد. همچنین قیمت‌های تسویه «اخابر» دی و اسفند به ترتیب دو هزار و 574 ریال و دو هزار و 597 ریال تعیین شدند.این در حالی است که «وبملت» دی و اسفند قیمت تسویه 1806 و 1823 ریالی را برای خود ثبت کردند. از سوی دیگر، قیمت تسویه دی‌ماه «دسبحا» مبلغ 5 هزار و 128 ریال و قیمت تسویه سررسید اسفند «دسبحا» مبلغ 5 هزار و 175 ریال تعیین شده است.همچنین در این زمینه دبیر کارگروه اجرایی بازار آتی سهام، گفت: قرارداد آتی سهام با سررسیدهای دی و اسفند 89 برای چهار شرکت مخابرات ایران، داروسازی سبحان، پتروشیمی خارک و بانک ملت فعال شد.
حامد تاج‌آبادی اندازه قرارداد پتروشیمی خارک را ۱۷۰۰ سهم، مخابرات ایران ۸۵۰۰ سهم، بانک ملت ۱۱ هزار سهم و داروسازی سبحان را ۴۰۰۰ سهم اعلام کرد.
وی وجه تضمین‌های قرارداد آتی سهام پتروشیمی خارک و مخابرات ایران را چهار میلیون و 200 هزار ریال، وجه تضمین قرارداد آتی بانک ملت را چهار میلیون ریال و داروسازی سبحان را چهار میلیون و 100 هزار ریال اعلام کرد.
تاج‌آبادی با بیان اینکه حداقل وجه تضمین، ۶۰ درصد وجه تضمین‌های یادشده است، گفت: معاملات قراردادهای آتی سهام سررسید دی ماه از دیروز آغاز شده و تا ۲۶ دی‌ماه ادامه دارد. آخرین روز معاملاتی قراردادهای آتی سهام با سررسید اسفندماه هم روز ۲۲ اسفند خواهد بود. به نظر می‌رسد بعد از ۴ ماه از راه‌اندازی بورس آتی، هنوز این بازار به قدری کم عمق است که روزی بدون معامله حتی یک قرارداد را سپری خواهد کرد.