سنا - برگزاری نمایشگاه شرایطی را فراهم آورده که شرکت‌ها با ارائه محصولات جدید و خدمات قابل ارائه نوین در صدد جذب سرمایه‌گذاران جدید باشند و نمایشگاه، عاملی برای ایجاد رقابت مثبت و تلاش برای نو آوری است. مدیر مالی شرکت ملی صنایع مس با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه مکانی است که شرکت‌ها آخرین دستاوردها و خدمات نوین خود را ارائه می‌کنند و محلی است که این گروه می‌توانند نسبت به معرفی محصولات خود اقدام کنند.

محمد جواد شیخ با اشاره به حضور همه بخش‌های فعال در بازار سرمایه در نمایشگاه‌های پیشین بورس اظهار داشت: شرکت‌های کارگزاری در این نمایشگاه می‌توانند با ارائه خدمات کارگزاری در محل نمایشگاه، به گونه‌ای عمل کنند که افراد به صورت حضوری با نحوه فعالیت آنها آشنا شوند و ضمن آشنایی با نحوه خدمت‌رسانی، کارگزار مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش نمایشگاه در رتبه بندی کارگزاری‌ها تاکید کرد: سهامداران در چنین محیطی با مقایسه فعالیت‌های یاد شده کارگزاران، وضعیت فعلی و رتبه بندی کارگزاری‌ها را برای دریافت بهتر خدمات در نظر می‌گیرند.

به گفته شیخ ارائه محصولات جدید در این نمایشگاه می‌تواند عاملی برای ایجاد رقابت مثبت و تلاش برای نوآوری در بازار باشد.

شیخ در ادامه به برنامه ارائه شده از سوی مجری نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه اعلامی، در حاشیه نمایشگاه قرار است سمینار‌های تخصصی برگزار شود که با توجه به وضعیت بازار سرمایه به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه تخصصی تر و برپایی سمینارهای تخصصی در حاشیه می‌تواند در جهت ارتقای آگاهی سرمایه‌گذاران و سهامداران در زمینه بازار سرمایه موثر باشد.

مدیر عامل سابق کارگزاری سهام عدالت انتخاب زمان مناسب و مطلوب بودن مدیریت اداره نمایشگاه و بهره‌گیری از نهادهای مالی بین‌المللی را از نکات مثبت در برپایی نمایشگاه برشمرد.

چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.